Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
20. februar 2012 - 00:43 Der er 2 kommentarer

Er der forskel på Tastatur?

Jeg har igennem længere tid haft lidt drillerier med mit tastatur, som er gået i stykker grundet at der er kommet noget væske derned. Det betyder så at jeg skal have fat i et nyt tastatur (Bemærk at dette er en bærbar vi snakker om selvfølgelig) det har så givet mig et par spørgsmål til undring som jeg håber i kan besvare.

Spørgsmål 1:

Jeg er nu kommet længere i sagen, eftersom jeg fik en computer ekspert til at kigge på min bærbare, han dampede tastaturet og det virkede stadigvæk ikke, så jeg har nu fået min computer igen og han har givet mig et link til hvor jeg kan bestille et nyt tastatur hjem, han gav mig dette link:

http://www.datamarked.dk/ (...)

Men, han sagde at jeg skulle ringe ind til dem og hører ad fordi der var noget der undrede ham; der står præcis (dvs. næsten) de samme tegn bagpå tastaturet, altså de her tegn;

04GNV32KND00-3

MEN på mit eget tastatur stod der dette:

04GNV32KND01-3

Gør det, at tastaturet ikke passer til mit tastatur - eller hvad? Hvad er forskellen så ellers? I så fald; er der så en der gider at sende et link til et andet tastatur der så passer i mit :P

(Til dem der ikke har læst mine andre tråde så er det en Asus x53 jeg har)

Spørgsmål 2:

Nu til et andet spørgsmål; Er der nogen som helst fare for at tastaturet IKKE kommer til at virke i min computer når jeg får et nyt? Kan der være noget inde i der er gået i stykker der gør at mit tastatur ikke virker? Der var som sagt nogen af knapperne der ikke virkede på det gamle tastatur, nogen af knapperne virker ikke og så var der andre der hvis jeg trykkede på dem skrev 2 tegn, f.eks hvis jeg trykkede på d så skrev den i stedet: ;d  men så var der også nogen der virkede helt som jeg skrev.

TLDR; Er der nogen fare for at det nye tastatur ikke kommer til at virke?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
20. februar 2012 - 02:28 #1
Bærbare bruger kun i meget lille omfang standardiserede dele og tastaturer er ikke en af disse, så det er vigtigt at tastaturet virker til netop din maskine.
Medmindre det står listet som kompatibel med din computer eller at der er en her, der har prøvet netop den kombination du kigger på, så er der ingen sikkerhed for at det virker.

Ang. om det vil løse dit problem, så er den fejlbeskrivelse du har lavet typisk for fejl i selve tastaturet, men det er ikke den eneste fejl, der kan lave dette.
Jeg vil spå det til at have omkring 80-90% chance for at det løser problemet, da det virkeligt er typisk der fejlkilden er placeret for disse fejl.
Avatar billede Gitte1980 Nybegynder
06. marts 2012 - 11:09 #2
Hej.

Nu har jeg siddet og kikket på datamarked.dk og det tastatur som passer til din Asus x53 er dette:
http://www.datamarked.dk/?id=897&recordid=49882

Men der udover vil det være en meget god idé at prøve at sætte et usb tastatur til din bærbar før du køber et nyt, for hvis der også er problemer er det dit bundkort og ikke tastaturet som er problemer med.