Avatar billede jps6kb Novice
17. februar 2012 - 20:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Håndscanner 2D - RS232 - kan ikke få data ud

Hej,

Jeg har lige fået en scanner: http://www.danbit.dk/produkter/2306.phtml den nederste på siden.

Jeg har fulgt vejledningen og fået forbindelse til scanneren i Hyper Terminal på en XP-maskine.
Når jeg scanner kommer output ind i Hyper Terminal - men jeg kan ikke få den til at smide output som HID - altså, hvis jeg f.eks. står i Word og scanner, så kommer der ikke noget der...

Er der nogen der har en god idé?
Avatar billede milter Ekspert
17. februar 2012 - 22:31 #1
Avatar billede jps6kb Novice
17. februar 2012 - 22:41 #2
Hej, jeg var nok lidt uklar i min formulering.
Det er en stregkode-scanner. :)

Resultatet skulle komme ind, som om man selv tastede det. Også i f.eks. Notepad.
Jeg har en anden scanner - en anden type, ogder fungerer det helt fint.
Avatar billede tk_mcgregor Nybegynder
18. februar 2012 - 00:03 #3
Der står i beskrivelsen at der medfølger software, så den kan sættes op til at køre HID. Når du skriver at du bruger hyperterminal, så kører scanneren som en COM port (Virtuel com). Uden at kende softwaren er og hvordan den virker, så vil jeg mene at du skal køre softwaren for at ændre scannerens konfiguration.
Avatar billede jps6kb Novice
18. februar 2012 - 08:08 #4
Jeg har installeret de drivere der var med. Der fulgte også en masse stregkoder med, til konfiguration - jeg har prøvet forskellige opsætninger - men default er, at den emulerer keyboard og alt det - så ud fra det, skulle den være køreklar fra kassen...
Avatar billede LPAnd Nybegynder
20. februar 2012 - 11:26 #5
Den nævnte scanner SKAL kunne bringes til at køre som HID. Jeg tror du skal kigge på stregkoderne i manualen - der er vist en, der sætter "Output mode" til "USB" - og default setting er RS232.

1. Først scanner du "ENTER/EXIT Configuration mode"
2. Derefter "Output mode - USB".
3. Afslut med "ENTER/EXIT Configuration mode" igen for at gemme.

Du har i øvrigt fri support i reklamationsperioden på produkter købt hos DANBIT. Jeg vil anbefale dig at ringe til DANBIT i dag og få oprettet en support hvis ikke ovenstående lykkes.

Med venlig hilsen

Lars Peter Andersen