Avatar billede bigzer Nybegynder
15. februar 2012 - 23:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

vst plugins, buffer size flaskehals???

Hej

Jeg arbejder med lyd i cubase og bruger i den forbindelse en masse vst plug-ins. Når jeg har loaded en tilstrækkelig stor mængde af dem begynder der at komme clicks og scrats i lyden og jeg må øge bufferstørrelsen på lydkortet for at få en smooth playback.

Spørgsmålet er:
Hvor er flaskehalsen der tvinger mig til at øge buffer sizen og hvad skal jeg gøre for at kunne øge mængden af plugins uden at skulle øge buffer sizen da jeg gerne vil kunne indspille med alle plugins på?

Jeg har prøvet at overclocke cpu'en til 4,3ghz men det hjælper ingenting selvom man tydeligt kan se på CPU usage at jo mindre buffer size desto større belastning. Faktisk begynder det at scratte og clicke ved allerede 70% cpu belastning hvilket undre mig skulle give problemer da der stadig er headroom. Ram er der stadig ca. 8gb fri af når jeg har loaded et stort project.

Setup:
Cpu: i7 980 3,3ghz (6 fysiske kerner/12 med hyper threadning)
24gb ddr3 ram 1600mhz
Lydkort: Rme hammerfall hdsp 9652
Avatar billede alca Nybegynder
15. februar 2012 - 23:23 #1
Må ærligt indrømme at jeg ikkke er ekspert i hardware, men...

24gb ram???? :0
Lyder for vildt at du har overload med den computer der.
Hvilke plug-ins kører du?

Jeg kører en Macbook Pro med i7 CPU, 8gb ram og Reason 6.
Til at starte med havde jeg kun 4gb RAM og fik lidt clicks og pops, hvis jeg fyrede godt op for mange plug-ins. Men efter at jeg fik 8 gb, har der aldrig været noget. Heller ikke selvom jeg virkelig gav den gas med effekter og synths.
Avatar billede bigzer Nybegynder
13. august 2012 - 01:02 #2
Jeg kører mange forskellige plugins... mange tunge plugins og det er netop når der begynder at komme mange plugins og instrument plugins at den brokker sig... Men hvad er det jeg skal have mere af?
Avatar billede bigzer Nybegynder
12. januar 2015 - 14:16 #3
Lukker tråden.