Avatar billede LarsGottlieb Nybegynder
15. februar 2012 - 09:32 Der er 1 kommentar

VSTO -> MSI med Verisign

Hej Eksperter (o:

Jeg står med fire office addins; et til hvert af Outlook, Word, Powerpoint og Excel, bygget i C# i VS2010, som VSTO 4 pakker. Hvert projekt er signed med et Verisign certifikat. Men vores kunder ønsker MSI pakker i stedet.

Jeg har fulgt denne guide: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff937654.aspx, og lagt alle fire VSTO projekter i install solutionen.

Men skidtet er ustabilt. Under test kører det nogle gange fint. Nogle gange bliver en  eller flere add-in's installeret TO gange, og en afinstall fjerner så kun det ene. Nogle gange bliver der ikke installeret noget som helst. Hos min tester brokker systemet sig over at de VSTO pakker der er med ikke er signed korrekt, selv om de i projektet er signet med mit verisign certifikat.

Hjælp!

Hvordan pokker får jeg lavet mine VSTO pakker til stabile MSI pakker? Det er egentlig ikke så vigtigt om det er 1 eller 4, bare de er MSI, og kan køre unattended. Og for pokker da installerer add-in'et, hver gang, og kun én gang.

Er der en bedre guide et sted der ude?
Avatar billede LarsGottlieb Nybegynder
05. marts 2012 - 10:27 #1
Del 2 af føljetonen:

Det er endelig lykkedes at få dette til at fungere - men desværre kun delvist.

Det der gjorde det var at bede msi pakken smide nøglerne til registreringsdatabasen i HKLM, og filerne i program files.
På min egen maskine virker alt fint. På vores interne udrulningssystem virker det fint. Hos én betatester virker det fint.

Men hos en anden betatester insisterer den på at smide filerne alle andre steder end i program files. Det virker som om de kommer et nyt sted hen hver gang han installerer dem - som regel i den bruger der er logget på's appdata, men en enkelt gang smed den dem langt inde i windows folder strukturen.

Eksperter: Hjælp!