Avatar billede perper Nybegynder
06. august 2001 - 17:15 Der er 11 kommentarer

Inst. win200

Hejza,

Håber jeg kan \"skylde\" 30 point :) sidder med en skive med win2000 og en tom computer.. Aner mildest talt ik hvad jeg før det kommer til at virke.. Skal jeg lave en boot fra en anden computer eller???
Avatar billede dr.m Nybegynder
06. august 2001 - 17:16 #1
Boot from CD
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
06. august 2001 - 17:17 #2
gå ind i bios, normalt ved at trykke på DEL mens den tæller ram op, vælg at den skal starte på cd-rom, gem ændringer, smid cd-rommen i og genstart, så vil installationen selv guide dig igennem
Avatar billede perper Nybegynder
06. august 2001 - 17:20 #3
men ligger der allered en driver på en tom maskine??
Avatar billede lekruse Nybegynder
06. august 2001 - 17:21 #4
Aller driver der skal bruges findes på CD\'en. Så bare i med den, og boot på den. Boot rækkefølgen ændre du som carsten siger.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
06. august 2001 - 17:21 #5
nej, dem skal du downloade hvilket lydkort, grafikkort etc... har du ???
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
06. august 2001 - 17:23 #6
ok, lekruse har ret, der er drivere så du kan komme i gang, men forvent ikke mere end 640x480x16 farver i opløsning, før grafikkortet er opdateret
Avatar billede dr.m Nybegynder
06. august 2001 - 17:23 #7
you don\'t need drivers for the CD rom, for other devices like sound card you might need specific drivers but many times you don\'t as windows finds it by its self
Avatar billede perper Nybegynder
06. august 2001 - 17:29 #8
ok :) så er det stort set bare i med skiven og lade skidtet køre
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
06. august 2001 - 17:30 #9
jeps
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. august 2001 - 20:36 #10
Hvis din computer ikke kan boot fra CDROM\'en kan du lave bootdiske, der har drivere til dit cdrom. De ligger på skiven i folderen \\bootdisk. Du fyrer bare programmet makebt32.exe af hvorefter den beder om ialt 4 diske. Disse kan bruges til at starte installationen på computere, der ikke kan boote på CDROM\'en. Du kan lave disse bootdiske på en anden computer.
Avatar billede shosho500 Nybegynder
07. august 2001 - 14:08 #11
Bare boot fra en win98 diskette eller CD-ROM
Bare gå ind i bios og set indstillinger til A: eller cd-rom