Avatar billede rigolet Novice
14. februar 2012 - 17:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Joomla installering

Jeg har gentagne gange forsøgt at installere Joomla efter Jesper Kaae´s Libris hefter, men noget går galt hver gang forskellige steder.
Jeg har valgt Joomla_1.5.11-Stable-Full Package.zip og som stand alone Mov´AMP Joomla 1.5.10, som jeg fandt via Joomladraft.com.
Første spørgsmål er om det er de rigtige versioner?
Jeg har installeret Mov´AMP, men får ikke den franske webside, hvor der skal klikkes på henholdsvis back-end og front-end og så kommer jeg naturligvis ikke længere med stand alone.
Efter installation af Joomla 1.5.11 og jeg kommer til Menuelementer/hovedmenu er der kun en tom side uden menuelementer.
Derfor er spørgsmålet om det er den rigtige version?
Da jeg ikke kan køre Joomla på min PC, men må køre på Nettet, mangler jeg lige at tilføje, at siden ligger hos One.com, som forhåbentlig er godt nok.
Er der hjælp at hente hos eksperterne?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 20:10 #1
Jeg vil ikke installere version 1.5 den er gammel og du skal derfor vælge version 2.5.1 som er kommet her i Jan 2012

Den er langt bedre og meget nemmere at installere og vedligeholde end den gamle 1.0 og 1.5
Avatar billede rigolet Novice
14. februar 2012 - 20:24 #2
Foreløbig tak. Det prøver jeg i første omgang, men løser det også Stand Alone programmet??
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 22:02 #3
Tag fat i www.redweb.dk de er top proff. til Joomla og kan nemt og hurtigt, sætte en standard side op, så kan du nemt selv smide de plugins på siden som du skal bruge.
Avatar billede Mindis Nybegynder
24. februar 2012 - 22:08 #4
Vil i hjælpe mig med min spørsmål? bare kik i min inlæg!
Avatar billede rigolet Novice
07. marts 2012 - 11:12 #5
Tak for kommentarer, men jeg forsøger på min gamle arbejdsplads.