Avatar billede theoneandonly Nybegynder
14. februar 2012 - 16:00 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til løsning til Blue-Screen problem forsaget af ntoskrnl.exe

Hej alle

Min computer blue-screen'er alt for ofte pga. ntoskrnl.exe (har jeg fundet ud af vha. et program til at læse crash dump filer).

Er der nogen der ved hvad man kan gøre ved det? - Det er voldsomt irriterende!
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 16:47 #1
du kunne have fortsat i den gamle tråd

men det her kan være løsningen

http://support.microsoft.com/?kbid=314477

m.v..h
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2012 - 16:48 #2
Filen ligger på din installation cd, hvis jeg ikke tager helt fejl så på følgende sti: i386\ntoskrnl.ex_

Du kan os søge efter den på cden efter: ntoskrn1.ex_

Du skal dog ændre .ex_ til .exe du kan ombytter dem med programmer unlocker, medmindre windows lader dig udskifte filen uden videre self :)
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 16:49 #3
Avatar billede theoneandonly Nybegynder
14. februar 2012 - 18:12 #5
Mange tak for indlæg.

1) Jeg har ingen har ingen cd, da win7 var installeret fra start, da jeg købte computeren. Hvad gør man så i dette tilfælde?

2) Ang. scanerrors. Det lyder jo lovende. Men er der noget ved det, eller er det ren fup, der måske endda gør mere skade end gavn?

Mvh. Christian
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 19:31 #6
Jeg har ikke selv prøvet programmet:)
Avatar billede theoneandonly Nybegynder
14. februar 2012 - 22:18 #7
Okay. Er der andre der har prøvet det? Eller måske bare hørt om det?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
14. februar 2012 - 23:02 #8
Lad være med at bruge det program.

ntoskrnl.exe er selve kernen i Windows og der er meget sjældent fejl i den fil, men der startes en hel masse op via den fil, faktisk så kører alt andet ovenpå den fil, også dine normale programmer.

Crasher et af de programmer der kører ovenpå denne fil, så kan det forplante sig hele vejen ned til selve kernen, hvilket afhænger af om der er andre programmer og filer længere op, der fanger fejlen i stedet for.

Langt de fleste fejl bliver fanget tidligere, så det at kernen crasher tyder på en ret speciel fejl.
Typisk er de to årsager til dette enten malware eller defekt hardware.
Avatar billede theoneandonly Nybegynder
15. februar 2012 - 16:12 #9
Okay. Mange tak for uddybende info. Tror det må være malware. Hvad kan man gør for at komme problemet til livs? Det virker relativt uoverskueligt..!?
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2012 - 03:31 #10
hent maiware bytrs  og opdater den iinbde brug
den fjerner alt muligt skidt

http://www.malwarebytes.org/

du kan starte den op i fejsikret tilstand med netværk og fjerne den vej

ellers hent hirens og lav en cd/dvd
på den ligger den også bare i en mindre udgave

http://www.hiren.info/pages/bootcd

nr. 6 foroven

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2012 - 03:35 #11
brug mailkware bytes tilk at fjerne den med

http://www.malwarebytes.org/

du kan eventuelt starte pc i fjelsikret tilstand med netværk og gøre det denb vej

eller hent hirens

http://www.hiren.info/pages/bootcd

nr 6 er den det drjer sig om

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2012 - 03:37 #12
godt nok sidder jeg i patnerm goa indien men eksperten behøver ikke lave tricks af den grund

beklager 2 af samme
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2012 - 00:58 #13
Når man skriver om natten på Eksperten, er det desværre normalt med tekniske problemer.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2012 - 07:32 #14
det er der ingen belæg for at den skulle gøre

hvad med dine gamnle spørgsmål

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/theoneandonly

beløn dem der har hjulpet dig

man kan ikke blive ved med at have åbne spørgsmål herinde

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

m.v.h
Avatar billede theoneandonly Nybegynder
30. maj 2012 - 17:48 #15
Jeg beklager min manglende tilstedeværelse. Men tak for hjælpen! Har ikke haft Blue-screen problemer længe. Ved ikke hvorfor. Mailkware fandt ikke nogle problemer. Men måske har det alligevel hjulpet..

"treatmenice", Smidder du ikke lige et svar, så du kan få beløning som fortjent?
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2012 - 07:16 #16
ok
de værste fejl er dem der opstår en gang og så ikke mere
man sidder hele tiden og venter på næste gang