Avatar billede dds1 Nybegynder
13. februar 2012 - 21:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fiberforbindelse hos tdc.dk?

Jeg har lige faaet oplyst fra tdc.dk erhverv at den mindste fiber hastighed hos dem er 25/25 mbit, selv om de skriver paa deres hjemmeside at tdc.dk tilbyder professionelt fiber hastigheder fra 2 mbit til 1 Gbit/sec? Skal jeg ringe igen og faar fat i en anden erhvervs konsulent? :)
Avatar billede Broxigar Praktikant
13. februar 2012 - 21:44 #1
Hmm, ud fra hvad man kan se på http://erhverv.tdc.dk/enterprise/element.php?dogtag=e_prod_net_fiber kan du slet ikke få 25/25, men derimod 20/10 og 20/2 og lign.

Jeg ved ikke lige hvor din konsulent fik hastighederne fra, så jeg ville helt klart ringe igen for at få afklaret det. Nævn evt. adressen som jeg linkede ovenfor.
Avatar billede dds1 Nybegynder
13. februar 2012 - 21:56 #2
Avatar billede Mad_Viking Nybegynder
13. februar 2012 - 21:56 #3
Det link som du linker til skal du lige være opmærksom på er "Bredbånd med fiberhastigheder".
Hvis du f.eks. klikker på "En Adresse" kan du få en 10/10 men det er en G.SHDSL forbindelse. Hvilket vil sige en udvidelse af DSL (ADSL, ADSL+ o.s.v.) Og -ikke- en fiber.

Og 20/10 er en VDSL-løsning igen en udvidelse af DSL.

Jeg kan godt prøve at finde ud af det for dig, men har brug for en gade navn og postnr.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. februar 2012 - 22:45 #4
Hmm, citat fra linket: Hastigheder fra 2/2 Mbit op til 1/1 Gbit

(Hvis i klikker på fanen "Sammenlign")
Avatar billede Mad_Viking Nybegynder
14. februar 2012 - 12:16 #5
Hej,

Jeg tror grunden til at du fik 25/25 at vide er at der køre kampagne på den hastighed som gør at den er
billigere end deres mindste, som jeg lige kunne finde ud af er en 5/5 "ren". Det betyder at de har en 2/2, men det er vist kun som en redundant linje til en MPLS løsning (Backup linje).
Du må ikke hænge mig op på priserne da du sikkeret kan få dem billigere ved lidt forhandling (men det må du selv stå for ;) ) men en 5/5 skulle koste omkring 18000kr i oprettelse og ca. 9000kr/3mdn og en 25/25 koster i kampagne 10000kr i oprettelse og ca. 8800kr/3mdr.
Priserne er for erhverv.
Du bor 144m fra en fiber tilkobling så i oprettelse skulle der være gravning og tilslutning.

Håber at det kan bruges og ellers har du lidt extra info når/hvis du kontakter TDC igen.
Avatar billede dds1 Nybegynder
14. februar 2012 - 12:24 #6
Tak Mad_Viking og andre :)
Avatar billede dds1 Nybegynder
14. februar 2012 - 12:25 #7
tak :)
Avatar billede dds1 Nybegynder
14. februar 2012 - 12:38 #8
Mad_Viking skriv venglist et svar, saa kan jeg give dig points :)
Avatar billede Mad_Viking Nybegynder
14. februar 2012 - 13:00 #9
Det var så lidt :)