Avatar billede hjerrild25 Nybegynder
13. februar 2012 - 20:47 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

bundkort og grafikkort

hej E

jeg ville høre om dette grafikkort: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5025780&tn=ProductDetailsSpecifications passer til dette bundkort: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5097003 eller er der et grafikkort der er bedre?? der er 100 point.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. februar 2012 - 20:57 #1
Den passer, men jeg er i tvivl om om det er version 1.1 eller 2.0 samt jeg tror der kan være ufordele hvis du kører med 2 grafikkort (hvis du har til hensigt og gøre det vel go mærket)

Jeg har været på gigabytes hjemmeside og læst specsne, men uden held, men ja den passer, vil blot ikke garantere at du kan udnytte grafikkortet 100%
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2012 - 20:58 #2
det kan bruges - men - du har valgt et til ca 1200kr, og spørger, om der er et bedre - JA - priserne går op til +4000kr - så der er mange bedre.
Hvad er maks pris (og det er en kombination/sum af bundkort/cpu/ram/grafik). Har du noget i forvejen, som du vil bevare, og i så fald hvad.
Avatar billede hjerrild25 Nybegynder
13. februar 2012 - 21:04 #3
Blueeyez: jeg havde ikke planer om at køre med 2 grafikkort.

claes57: jeg har ikke noget i forvejen jeg vil beholde men er på udkig efter noget der kan holde lidt tid og som jeg kan opgradere på. maks pris er 8000. og vil helst samle selv...
Avatar billede hjerrild25 Nybegynder
13. februar 2012 - 21:21 #4
Blueeyez: jeg havde ikke planer om at køre med 2 grafikkort.
Avatar billede hjerrild25 Nybegynder
13. februar 2012 - 21:21 #5
claes57: jeg har ikke noget i forvejen jeg vil beholde men er på udkig efter noget der kan holde lidt tid og som jeg kan opgradere på. maks pris er 8000. og vil helst samle selv...
Avatar billede Blueeyez Mester
13. februar 2012 - 21:30 #6
#5 Har du kigge på andre dele ud over bundkort og grafikkort?

For vi skal nok have visse ting inkluderet før 2 følgende dele :) etc cpu og psu :)
Avatar billede hjerrild25 Nybegynder
13. februar 2012 - 21:39 #7
Har kigget på denne processor: Intel-Core-i5-2500K-Processor-(6M-Cache-3_30-GHz)
Avatar billede Blueeyez Mester
13. februar 2012 - 22:27 #8
#7 i5 er god, der findes 2 versioner en i5 2500 og i5 2500k (forskellen er at den med k kan overclockes) hvor imod den anden ikke kan, men k modellen er af hvad jeg ved heller ikke så dyr i forhold til, så kan fint betale sig :)

En god cpu køler kunne være en af Corsairs H50 - Hxx kølere, har selv en H50 til min i7-860'er, eneste jeg har ændret er at købe andre blæsere til den :) Men ellers super køling :) En god ide er dog at købe en fan speed controller som du kan sætte i kabinettet, de ksoter mellem 200 - 300 kr hvis jeg husker rigtigt og så kan du have op til 6 blæsere tilsluttet, så kan du jo nøjes med og køre på lav hastighed, så de støjer mindre samt få godt flow i kabinet hvis det vel og mærket kunne have interesse ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. februar 2012 - 12:32 #9
For 8000kr kan du købe en i5 2500k maskine med 16GB ram, SSD HDD, Corsair PSU, GTX560/HD6870 GFX kort osv.

I5 2500k CPU
Gigabyte Z68 bundkort
Corsair TX650 PSU
16 GB Corsair Vengeance ram (1600mhz)
nzxt kabinet
Zalman CPU køler
180 GB SSD HDD (Sata 600)
500GB/1TB lager disk
GTX560/HD6870 GFX kort
CD Brænder
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2012 - 13:16 #10
#9 Er du ikke sød at smide et link, synes det lyder rimelig godt i forhold til hvad man normalt kan få følgende dele for hvis man går eter kvalitet i hvertfald.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2012 - 14:07 #12
Køleren larmer, men ellers har den god køle effekt.

Dernæst så skal du nok tilføje noget til montering af SSDen (Det er en 2,5" og kabinet har 3,5 og 5,25" båse. et godt sted ville være coolerkit.dk og så kan den sættes i en 5,25" og så er den mere lydløs (Har hørt fra andre at SSD ikke nødvendigvis er så stille som man i sin tid sagde de ville være)

Lager disken synes jeg dog så ikke om, har selv en WD green 2 TB som allerede er dårlig efter 8 mdr. Hvilket jeg ved andre os har bøvlet med, noget en teknologi der skruer ned for spindel hastigheden ret ofte på den, så den hele tiden skal køres op i tempo hvergang man har aktivitet på den.

Grafikkortet skal jeg ikke kunne sige meget om, men det er delvis high-end og dens blæser er en god en, i forhold til andre versioner fra ATI Radeon HD serien jeg ville dog tilkøbe bedre køling, men det kan jo gøres med tiden hvis temp ikke se rfor god ud.

Jeg vil dog påpege forhandlerne, tjek evt hvor mange du kan købe dele fra, så kan du evt spare i fragten, som i sidste ende berører ialt prisen ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. februar 2012 - 14:19 #13
CPU køleren var vist også et forkert link, skulle have været coolermaster hyper 212 evo http://www.edbpriser.dk/processorkoeling/cooler-master-hyper-212-evo-id-6316805.aspx?q=hyper+212+evo

SSD hard disken er med en bay adapter, så det behøves ikke..

Lager disken er bare en tilfældigt valgt og kan skiftes til hvad som helst. Har du en disk i forvejen kan du evt købe en magen til og sætte din lager disk i RAID 0.

GFX kort temp bliver ikke noget problem. Kabinettet kommer med en del indbyggede blæsere mm.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2012 - 14:58 #14
#13 ja okay, den køler er bedre :)
Gad dog godt vide om man kan montere en ekstra blæser på den. (push'n'pull) effekt.

samt lavere støj niveau.

Ja okay, så kommer det jo blot an på hvor god den ramme er mht udbredelsen af støj :)

Ja okay :)

Ja okay, men stadig. :) Men nu kender jeg heller ikke til følgende blæser ved dem, har haft et kort med en blæser (meget underligt udseende blæser, som jeg nok må indrømme ikke impornerede mig)
Så købte en artic Twin turbo II som dog skal på et andet kort, da jeg ikke helt brød mig om det daværende korts specs.
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. februar 2012 - 15:01 #15
Med det setup er et OC på omkring de 4.5ghz bestemt ikke umuligt.
Avatar billede hjerrild25 Nybegynder
14. februar 2012 - 19:44 #16
mange tak til jer begge ved ikke lige hvem der skal have point i så fald må i dele
Avatar billede hjerrild25 Nybegynder
14. februar 2012 - 19:45 #17
mange tak til jer begge meget nyttig information
Avatar billede hjerrild25 Nybegynder
14. februar 2012 - 19:49 #18
hvad er forskellen på det bundkort du siger. (Gigabyte GA-Z68P-DS3 (rev. 1.0)) og det jeg fandt?? (Gigabyte GA-Z68AP-D3 (rev. 1.0)
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2012 - 20:12 #19
#18

GA-Z68AP-D3

1*PCI-E 2.0 x16 slot
1*PCI-Ex4+3*PCI-Ex1+ 2*PCI
2*USB3.0+12*USB2.0

Touch BIOS, Smart Response,
Lucid Virtu, mSATA, VRD12,
On/Off Charge,
Ultra Durable 2,
Smart6, CrossFireX,
DualBIOS 3TB+ HDD-understøttelse,
Turbo XHD,Cloud OC, HDMI,
108dB SNR Blu-ray, ErP Ready

GA-Z68P-DS3

2*PCI-E 2.0 x16 slot(1*PCIEx16+1*PCIEx4 )
2*PCI-Ex1+ 2*PCI
12*USB2.0

Touch BIOS, Smart Response,
Lucid Virtu, mSATA, VRD12,
Ultra Durable 2, Smart6, CrossFireX, DualBIOS 3TB+ HDD-understøttelse,
Turbo XHD, Cloud OC, HDMI,
108dB SNR Blu-ray, ErP Ready

Det er de forskelle jeg kan finde, via følgende link:

http://www.gigabyte.dk/microsites/56/data/mb-z68-models.html
Avatar billede hjerrild25 Nybegynder
14. februar 2012 - 20:42 #20
Tak. For svarende her point til dig