Avatar billede bakkers Nybegynder
11. februar 2012 - 10:23 Der er 11 kommentarer

Hvordan åbner jeg op så folk udefra kan komme i kontakt med min iis server

Hej

Jeg arbejder med at få mit egen webserver op og køre, og det kører fint lokalt hvor jeg med static ip kan komme i forbindelse med den fra mine andre maskiner.

Problemet er så at jeg gerne vil have at folk udefra kan komme i forbindelse med denne server. Og her tror jeg mine router er problemet.

Mit opsæt er at jeg har router fra TDC som står først, fra den har jeg trukket et kabel til min egen trådløse router som så er den der sørger for at jeg har trådløs internet i huset. I min egen router har jeg sat op at den skal port fordwarde port 80 til det ip som min server har. Men det virker ikke.

Så skal jeg ind på min tdc router og sætte noget mere op for at det vil virke?

Mvh
Thomas
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. februar 2012 - 12:17 #1
Hvad er årsagen til at du har to routere? Den inderste ville jeg ikke bruge som router, men bridge imellem wireless og kablet LAN og så sætte TDC-routeren op til at forwarde port 80 til din webservers IP#.
Avatar billede bakkers Nybegynder
11. februar 2012 - 12:36 #2
Det er fordi det er en gammel netopia router fra tdc og har nu søgt noget mere og kan se at ting som portforwarding har jeg ikke adgang til på denne. Så jeg tror jeg er nød til at få den skiftet ud til noget andet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. februar 2012 - 12:43 #3
Har du så ikke mulighed for blot at flytte den inderste WiFi-enablede router ud til internetforbindelsen istedet? Så kan du jo forwarde de porte, du har brug for og den eksterne IP får du vel under alle omstændigheder via DHCP. Eneste, du så skal hitte ud af er om TDC skal bruge et logon eller om du kommer på uden.
Avatar billede bakkers Nybegynder
11. februar 2012 - 13:00 #4
Det tror jeg ikke. For det stik fra væggen som går i netopia routeren er mindre end dem jeg kan sætte i min netgear router.?
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. februar 2012 - 13:32 #5
Troede kun det var erhverv der havde de der l....netopia fra tdc. Du kan ikke selv styre portforward i netopia og det koster 1000 kr at få åbnet en port. MEN, det du kan gøre, er at ringe til tdc og bede dem åbne ALLE porte, det skulle være gratis. I og med du har din egen router, kan du selv styre dine porte derfra.
Avatar billede bakkers Nybegynder
11. februar 2012 - 13:41 #6
Det er nok fordi det er gennem mit arbejde jeg har internet. Men jeg har en tdc homebox adsl router stående jeg bare aldrig har fået sat til, og kan det passe at der kan jeg selv styre det med porte?
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. februar 2012 - 13:48 #7
Jep ;o)
Avatar billede bakkers Nybegynder
11. februar 2012 - 13:49 #8
ok super mange tak for hjælpen så vil jeg lige prøve med den. Alle der lige giver et svar  får point.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. februar 2012 - 14:13 #9
Takker - og alt held med din webserver. Husk nu at holde øje med pilfingre!
Avatar billede bakkers Nybegynder
11. februar 2012 - 14:54 #10
Tak skal du have :) Den skal bare bruges som test maskine så det bliver kun mig og en anden som kender til den :)
Avatar billede chalde Seniormester
11. februar 2012 - 15:33 #11
#10 Og samtlige bots på nettet der kommer i nærheden af den ;)
Sørg for at sikre den.