Avatar billede eaaj Novice
11. februar 2012 - 09:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IDRIVE

På min pc med XP virker Idrive perfekt. På konens pc med Win.7 er det ikke helt godt. Når den har lavet en scanning af pc, og jeg går i lokken, så har den fejlet.

Den skriver følgende: (Google oversat) "Fejl: 2012/02/10 16:18:38: Fejl ved hentning bibliotek indholdet af C: \ Brugere \ Dorte \ Documents \ billeder at \. Årsag: kontrollere, om du har de nødvendige tilladelser til at hente indholdet af ressource"
Det gør den ved 3 mapper.

Nogen som ved hvordan jeg tjekker og ændrer det?
Avatar billede foodear Praktikant
12. februar 2012 - 08:11 #1
Da du installerede Idrive, højreklikkede du så og valgte "kør som administrator", hvis ikke, så afinstaller programmet og installer igen med ovennævnte metode.
Avatar billede eaaj Novice
12. februar 2012 - 11:05 #2
Nu har jeg prøvet at åbne IDrive som administrator. Hjalp ikke! Jeg har slettet programmet - geninstalleret igen. Hjalp ikke!
Jeg har prøvet at gå i: c\user\Dorte\dokument\billeder. (på pc) Der er intet som siger den skal have administratorrettigheder, for at åbne. På min anden pc med XP virker det perfekt, men på den med win. 7 er det galt. Den kommer med følgende fejlmeddelelse:

Error : 02-12-2012 10:56:30 : Error fetching directory contents of C:\Users\Dorte\Documents\Billeder\. Reason: check if you have appropriate permissions to fetch the contents of the resource

Error : 02-12-2012 10:56:31 : Error fetching directory contents of C:\Users\Dorte\Documents\Musik\. Reason: check if you have appropriate permissions to fetch the contents of the resource

Error : 02-12-2012 10:56:31 : Error fetching directory contents of C:\Users\Dorte\Documents\Videoer\. Reason: check if you have appropriate permissions to fetch the contents of the resource
Avatar billede foodear Praktikant
12. februar 2012 - 13:22 #3
Du skal ikke åbne programmet som administrator, du skal installere som administrator !

Har I mere end én konto på maskinen ?
Avatar billede eaaj Novice
12. februar 2012 - 18:11 #4
Jeg kan ikke installere som administrator, men jeg har et tomt    E drev på pc. Der har jeg også prøvet at installere, men men samme resultat. Jeg har haft IDrive fjernet - kørt ccleaner - genstartet. men alt med samme resultat.
Avatar billede foodear Praktikant
13. februar 2012 - 09:43 #5
Måske din firewall i win7 er problemet, læs evt. her:

http://www.idrive.com/online-backup-firewall-guidance.htm
Avatar billede eaaj Novice
13. februar 2012 - 10:03 #6
Nu har jeg tilladt IDrive i min firewall. Ingen forandring.
Avatar billede foodear Praktikant
13. februar 2012 - 10:33 #7
Du skriver at du ikke kan installere som admin, hvordan gør du?

Højreklik > vælg > "Kør som administrator"
Avatar billede eaaj Novice
13. februar 2012 - 11:15 #8
Nu har jeg slettet IDrive igen, kørt ccleaner, genstartet.
Fundet IDrive, download - ingen steder står der noget om administraror når jeg h. klikker. Når programmet er downloadet, kommer en meddelelse "Windows firewall blokerer" Hvilket jeg svarer tillad til. Så kører jeg en scanning - får nøjagtig samme resultat.
IDrive har en chatlinie, men den er desværre ikke åben. Den prøver jeg, hvis den åbner, senere. Desværre er det på udenbys. ;-(
Avatar billede foodear Praktikant
13. februar 2012 - 11:24 #9
Du skal gemme programmet på din disk, ikke kører det fra nettet.

vælg gem, når programmet downloades, installationsprogrammet bliver herefter gemt i mappen overførsler, herfra kan du så højreklikke og vælge "Kør som Administrator"
Avatar billede eaaj Novice
13. februar 2012 - 15:34 #10
Det har jeg gjort uden det hjalp. Jeg har chattet med IDrive i USA, hvilket er lidt besværligt - jeg kan fynsk og hun kan amerikansk. De ændringer hun foreslog var lavet. Hun foreslog også at køre som administrator, hvilket heller ikke hjalp. Der er stadig en meddelelse på 3 mapper "error" Alt andet virker perfekt.

Jeg tror jeg lukker spørgsmålet, da vi jo nok ikke kan komme det nærmere. Takker for hjælpen!
Kom med et svar så du kan få point.
Avatar billede foodear Praktikant
13. februar 2012 - 15:50 #11
Ok, men tag du pointene selv, jeg samler ikke.

"No Cure, No Pay"

Håber du får det til at virke ..

Evt. kan du oprette spørgsmålet igen, om en uge ifølge reglerne her på eksperten.

NB: Har du delt de omtalte mappe på dit netværk ? Hvis ja så prøv at fjerne delingen .
Avatar billede eaaj Novice
13. februar 2012 - 16:05 #12
x