Avatar billede cbudtz Nybegynder
06. august 2001 - 16:19 Der er 23 kommentarer og
4 løsninger

Check den her konfiguration

HVad siger i ril denne konfig? Erfaringer og gode råd ønskes.

Aopen HQ45
Køler
Abit KT7A-Raid
512 MB PQI PC133
2 x Deskstar 40 GB
Athlon 1200 266 FSB

- Skal jeg købe
Asus 7700 GF2 GTS 32 MB for 1491
eller:
Daytona GF2 GTS 32 MB for 1049

Gode råd??
Er der noget jeg har overset!
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
06. august 2001 - 16:22 #1
1. Det første ser ok ud (ville nok selv ha\' valgt et Asus-bundkort). Bare vær sikker på at du finder en GOD køler (ikke bare en tilfældig, fordi sådan skulle der jo også på).

2. Jeg ville vælge Asus-grafikkortet ;)

::sunlock.dk::
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. august 2001 - 16:22 #2
Ja, styresystem!
Avatar billede cbudtz Nybegynder
06. august 2001 - 16:24 #3
Win98
Avatar billede cbudtz Nybegynder
06. august 2001 - 16:26 #4
JEg stod med valget ASUS A7V RAID og ABIT KT7A-Raid og da Abit også havde en ISA til mit uddaterede Lydkort var det det jeg valgte
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
06. august 2001 - 16:27 #5
cbudtz <<<

Du spurgte jo ;)
Jeg har bare selv haft dårlige erfaringer med Abit...

::sunlock.dk::
Avatar billede cbudtz Nybegynder
06. august 2001 - 16:29 #6
>>SUnlock

hvilke dårlige erfaringer??
Avatar billede omen Nybegynder
06. august 2001 - 16:29 #7
Abit er nok det bundkort jeg ville vælge, hvis det ikke skulle være Asus. Men ellers ser den computer fin ud.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
06. august 2001 - 16:30 #8
cbudtz <<<

Aner ikke hvad der var galt. Skulle samle en comp. for en ven, men bundkortet virkede bare ikke... heller ikke nr. 2 vi fik (og da det blev testede kunne de ikke finde fejlen). Så hvad der var galt ved jeg ikke, men vi valgt et Asus i stedet for og har ikke haft nogle problemer.

::sunlock.dk::
Avatar billede cbudtz Nybegynder
06. august 2001 - 16:31 #9
>> Hmm - Det er mistænkeligt - Jeg tror nu alligevel jeg tager chancen
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
06. august 2001 - 16:33 #10
cbudtz <<<

Abit laver sikkert gode bundkort, men jeg har selv haft dårlige erfaringer, så jeg håber ikke du gør. Jeg/vi kan selvfølgelig bare ha\' været uheldige...

::sunlock.dk::
Avatar billede euroman28 Nybegynder
06. august 2001 - 16:34 #11
Køb dog en in-a-box processor..så får 2 køleren med +2 års yderligere garanti.
Prisen plejer at være den samme.
Folk er ellevilde med IBM Deskstar..det fatter jeg ikke.
Jeg har solgt ca. 100 stk....byttet 50 inden for første år.
IBM\'s ombytningstid 1-2 måneder.

Jeg er også enig med sunlock...Abit har det hele..pånær kvalitet og stabilitet, igen en for høj fejlprocent..Asus-boards fortryder man aldrig. Det spiller bare.

Avatar billede cbudtz Nybegynder
06. august 2001 - 16:35 #12
>> sunlock -Tak for advarslen ;-)

Er der nogen der har erfaringer med lignende kombinationer??
Avatar billede cbudtz Nybegynder
06. august 2001 - 16:38 #13
Hvilket ASUS board mener i så jeg burde købe ??
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
06. august 2001 - 16:40 #14
Asus A7V RAID - så kan du købe et lydkort til PCI (det koster jo ikke mere end et par 100-laser *S*)

::sunlock.dk::
Avatar billede cbudtz Nybegynder
06. august 2001 - 16:41 #15
Jeg prøver at lokke lidt flere meninger frem med lidt flere point:-)
Avatar billede cbudtz Nybegynder
06. august 2001 - 16:43 #16
>>Sunlock ASUS A7V133 RAID ??

Hvad med FSB hastigheden?? Gør det ikke en forskel
Avatar billede cbudtz Nybegynder
06. august 2001 - 16:45 #17
Ups de bruger samme Chipset! Burde jeg vælge et med Via266??
Avatar billede cbudtz Nybegynder
06. august 2001 - 16:47 #18
fortsat: eller er det kun til DDR?
Avatar billede scandinav Nybegynder
06. august 2001 - 17:04 #19
Epox sitt ep8k7a har fått god omtale på flere sites. http://www.hardinfo.dk/tests/bundkort/default.asp?ID=235
DDR ram koster ikke så veldig mye mer... og er vell mer fremtids rettet... (till senere oppgraderinger.)

Med to disker, en amd, geforce kort +etc bör du sörge for god \"ventilasjon\" og kjöling i chassiet. Gjerne en ekstra \"chassi vifte\"

Mange systemer går ned p.g.a varme utviklingen.

Chieftek har noen deilige chassi. KAn ikke finne en Dansk leverandör akurat nå men sjekk http://www.datorbutien.com
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
06. august 2001 - 18:39 #20
Avatar billede scandinav Nybegynder
06. august 2001 - 18:42 #21
thoger poertner=> Takk..det går vist litt for sterkt av og til;)
Avatar billede palomino Nybegynder
06. august 2001 - 20:33 #22
Det var da utrolig! Det er første gang jeg hører nogen foretrække ASUS frem for ABIT...

>> sunlock.dk
Jeg tror du har været meget uheldig! ABIT er helt sikkert på top med ASUS, og ASUS er faktisk slet ikke kongen mere...det er ihvertfald min erfaring...

Palomino (Har selv Abit KT7A-RAID)
Avatar billede euroman28 Nybegynder
06. august 2001 - 22:47 #23
Husker I tjernobyl virussen..eller CIH ?
Den virus ødelagde samtlige bios på Abit-boards, Abit skulle have ca. 900,- for en ny chip.
Ingen af de asus-boards jeg havde solgt blev ødelagt af CIH-virussen.
Abit gav ingen garanti.
Gad vide hvem der egentlig lavede den forbandede virus...der er ingen tvivl om hvem der tjente penge på den.
Avatar billede cbudtz Nybegynder
08. august 2001 - 11:48 #24
Der er ikke kommet nogle særligt interresante svar, men i skal da have lidt for ulejligheden. Computern er bestilt-Så får vi at se...
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
08. august 2001 - 11:54 #25
cbudtz <<<

Takker for points ;)

palomino <<<

Jeg ved godt at Asus ikke er kongen mere, men pga. dårlige erfaringer med ABit og gode med Asus, anbefaler jeg Asus :)

::sunlock.dk::
Avatar billede cbudtz Nybegynder
20. august 2001 - 17:08 #26
Så er computeren købt og testet grundigt
ASUS A7V Raid
ASUS 7700 32MB DDR

Den kører virkeligt godt. Cpu\'en kører på 1377 MHz stabilt og Grafikkort kører på 213 MHz /342 MHz helt uden problemer.
Installationen var fuldstændig smertefri(det er første gang det er sket for mig) og tog ca. 40 min. for hardware og 50 for Win og drivere.
Framerates ligger lunt deroppe af. Jeg har kun fået det testet i Quake2, men der giver den også ca. 85 Fps ved 1024x768 32bit
det hele kostede med forsendelse 7595 hos www.shg.dk

GODT KØB!
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
21. august 2001 - 07:35 #27
Tillykke ;)
Så har man vel kun og sige, god fornøjelse :)

::sunlock.dk::