Avatar billede nugii Nybegynder
08. februar 2012 - 23:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvordan får jeg mac tilbage?

Hej, er ret nybegynder til det her med computer osv. men jeg har et problem jeg har fået en computer fra min kusine som en gave. det er en macbook 2007 model. hun har fået installeret windows 7 på den, men jeg vil helst have mac os x på (når det nu er en macbook) så hvordan kan jeg få den tilbage når den er på windows 7 lige nu????
Avatar billede kjeldsted Novice
09. februar 2012 - 00:14 #1
Ligger der kun Win7 på den, eller er det blot installeret som Bootcamp?
Avatar billede egonspock Seniormester
09. februar 2012 - 00:49 #2
Har du prøvet at holde Alt-tasten nede under opstart?
Avatar billede nugii Nybegynder
09. februar 2012 - 08:41 #3
Der ligger noget der hedder bootcamp, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal bruge det, hver gang jeg prøver på at åbne noget i de programmer i bootcamp ,vil den slet ikke åbne noget som helst.

jeg har prøvet på at trykke på ALT-tasten ved opstart men der sker ikke rigtigt noget.
Avatar billede Madsgadeberg Nybegynder
09. februar 2012 - 08:53 #4
Når du tænder computeren så prøv at holde alt tasten nede ind til du ser 2 eller flere harddisks.

Hvis der er en der heder macintosh naviger over på den og tryk enter.

En anden mulighed er at åbne bootcamp når du er i win7. Der skal du vælge kontrolpanelet og der skule du kunne du vælge at starte op fra din mac.

Håber det hjalp:)
Avatar billede nugii Nybegynder
09. februar 2012 - 10:45 #5
har fået det til at virke nu, men jeg har dog et lille problem. Jeg kan ikke huske koden og den vil ikke vise hints. er der noget jeg kan gøre for at unlocke koden????
Avatar billede Madsgadeberg Nybegynder
09. februar 2012 - 17:17 #6
Jeg er overbevist om at hvis ikke du kan koden til log in så skal du have formateret computeren.. og lagt nyt osx på den..
Avatar billede kjeldsted Novice
09. februar 2012 - 17:49 #7
#6 Det burde være muligt. Det afhænger af operativsystem. Jeg har selv engang resat passwordet til en konto med Snow Leopard.

Hvis du kører Lion kan du gøre som følger: http://osxdaily.com/2011/08/24/reset-mac-os-x-10-7-lion-password/