Avatar billede realone Nybegynder
08. februar 2012 - 22:05 Der er 4 kommentarer

Hvilken harddisk passer til Packard Bell Dot?

Hej,

Harddisken i min kærestes Packard Bell Dot (den første udgave, 1.6GHz/1GB ram) er skredet i svinget, og jeg skal derfor have bestilt en ny harddisk til den.

Hun har dog smidt al dokumentation ud, og jeg kan ikke rigtig gennemskue, hvilken harddisk der vil passe i den lille maskine. Alt, jeg kan gennemskue er, at den er 2,5". Men hvorvidt den er slim-2,5" eller normal - eller noget helt tredje - kan jeg ikke helt se mig ud af.

Den skal gerne være tilsvarende den oprindelige (160 GB) og så i øvrigt være så billig som mulig.

Kan I hjælpe?

På forhånd tak!
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2012 - 22:20 #1
Det jeg kan finde et følgende: 160 GB S-ATA - 5400 rpm - 8 MB cache - 11 ms søgetid

Jeg vil dog anbefale lidt opgradering på følgende front se evt:

http://kortlink.dk/agsp

Denne har 7200 rpm frem for 5400 rpm, men hvis i kan leve med 5400 endnu så er her den billigste på edbpriser.dk vel og mærket:

http://kortlink.dk/agsq

Begge mærker er efter min mening gode, men der er jo så forskel på hvad der er af kræfter i dem og så er der pris forskellen :)
Avatar billede realone Nybegynder
08. februar 2012 - 22:26 #2
Passer de begge (sådan rent fysisk i størrelse) i netbookens kabinet?
Avatar billede realone Nybegynder
08. februar 2012 - 22:31 #3
Og jeg kan heller ikke helt lure, om jeg skal have SATA eller ATA-100.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2012 - 22:36 #4
Skal lige have et model nr så, for som du selv skriver så er der flere af dem.. umiddelbart ser den ret identisk ud med en harddisk jeg fandt til følgende, men prisen er så anderledes, men smid den information du kan om den som burde stå på den et sted evt på bunden :)