Avatar billede Zaptores Nybegynder
08. februar 2012 - 13:59 Der er 6 kommentarer

Tilslutning af anlæg til min computer.

Hejsa allesammen.

Jeg har et anlæg kaldet ''Sony LBT-D107'', som jeg rigtig vil tilslutte min computer som er en (MEDION) 32 bit system Windows 7 ultimate. Jeg har et stik  hvor der i den ene ende er et grønt stik og i den anden ende er de smeltet sammen, og går ud i 2 Hvid og rød. Jeg prøvede, at tilslutte anlægget med dette stik, men lige meget, hvor meget jeg prøvede kunne jeg ikke få nogen lyd ud i gennem højtalerne som er (SS- A 107) Måske er det et problem i mit lydprogram på computeren?, jeg aner det ikke, nu har jeg rodet med det i flere timer. Måske nogen kan hjælpe mig? måske bruger jeg det forkerte stik? Eller måske er anlægget brændt af? alt hjælp søges hurtigts som muligt.

På forhånd tak! Hilsen Casper. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. februar 2012 - 14:34 #1
du skal bruge line-out på pc (typisk mini-jack-stik) og line-in på anlæg. Derefter skal du på anlæg typisk vælge 'Aux' for at høre lyden.
Avatar billede Zaptores Nybegynder
08. februar 2012 - 14:47 #2
claes57  jeg har kun muligheden for at, vælge Phono Video tuner  tape eller CD på mit anlæg.
Avatar billede Zaptores Nybegynder
08. februar 2012 - 16:06 #3
Okay så er det gjort Claes57. Men jeg kom til, at tænkte på, at når jeg forbinder kobber trådende fra højtalerne, bag anlægget så er begge tråde brune, men den ene er markerede med en sort stribe og den anden er helt grå. Skal den sorte i Minus (Sort) og den grå i pluds (rød?).
Avatar billede claes57 Ekspert
08. februar 2012 - 15:45 #4
det skal så være video eller cd (de er ens) bare vælg det input, som du har sat stik i til.
Det er i øvrigt ikke sikkert, at dit lydkort på pc har en line-out - hvis ikke, så skru helt ned for lyden, og sæt den i hovedtelefon-stikket. Indstil anlæg til normal lydstyrke, og skru så op på pc-lyd til lyden kommer igennem i samme niveau.
Avatar billede Zaptores Nybegynder
08. februar 2012 - 16:14 #5
SÅDAN!! mange tak for hjælpen Claes57. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. februar 2012 - 16:31 #6
vedr højttalere-ledninger - det er lige meget, bare du gør det ens på hhv højre og venstre højttaler.

Bare luk.