Avatar billede Samirgzz Nybegynder
08. februar 2012 - 12:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Installeret forkert win7

Hej.
mit orginale win i min bærbar var win7 home 64 bit.

Normalt når jeg geninstallere win gør den det uden skive. selve Win7 var på min HD.

Her for 2 dage siden vil jeg så slette den HELT og installere den igen via en CD med win7 på.

Jeg lagde ikke mærke til at det var Win7 ultimate 32 bit.

Dum fejl men jeg var bare ikke opmærksom på det.

Min Pc fungere ikke som den skal nu, mange funktioner virker ikke, som fx. at den ikke kan finde nætværk osv.

Hvad skal jeg gøre for at installere Win7 home 64 bit igen ? jeg har ingen skive med den. jeg har selve aktiveringsnøglen , men den kan jeg ikek bruge da jeg mangler selve Win7.

tak
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2012 - 12:18 #1
Hvis du kender nogen som har En win7 home, kan du låne den, eller få en kopi - det er lovligt. Ellers ring til Microsoft.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
08. februar 2012 - 12:25 #2
Grunden til at du ikke kan finde netværk osv. er manglende drivere og dem vil du mangle på alle versioner af Windows 7 fra en DVD.
Du skal ud på nettet for at finde disse.

Licensnøglen giver først problemer efter et par dage, hvor efter der kommer alle mulige begrænsninger på Windows og popups om at man skal købe og aktivere den.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2012 - 00:49 #4
#3 Prøveversioner og link, som ikke længere fungerer hvad kan det bruges til?
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2012 - 10:25 #5
download windows7 som iso  :-)

Hvorfor en windows7 har  du ???? Windows 7 Home Premium eller Windows 7 Professional eller Windows 7 Ultimate  eller windows 7 enterprise ???
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
09. februar 2012 - 12:39 #6
den orginale var Win7 Home premium 64 bit. ( installeret på HD i min PC )
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
09. februar 2012 - 12:39 #7
Hvad menes med ISO ?.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2012 - 13:19 #8
En Iso fil er en fil man kan bruge til at brænde en boot fil Det er ofte fint nok. Men når det drejer om at downloade en Windows Iso fra en uautoriseret side, er der den risiko, at der er lagt virus eller spyware mm. ind i Isoén. Så man løber en chance.
Noget andet er, at windows Isoér - dem jeg har set på nettet - alle er på engelsk, og så passer din nøgle ikke. Så jeg fastholder at det jeg skrev i #1. er den rigtige løsning.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2012 - 10:29 #9
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
10. februar 2012 - 11:58 #10
Er det muligt at en ven brænder Win7 Home ned på en cd ( hans win7 ) og jeg derefter installere den på min med min aktiveringsnøgle ?

Kommer det til at forstyrre hans PC og hans windows på nogen måder ?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2012 - 12:20 #11
Alle win7 home 64 bit er magen til hinanden. Altså en kopi vil være magen til den du havde i forvejen. DVDérne er masseproducerede det er kun nøglerne som er forskellige. Du kan rolig benytte en kopi, det berører ikke andres.
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
10. februar 2012 - 12:40 #12
1000 tak, jeg må prøve at se om nogen vil låne mig deres cd eller vil brænde den ned til mig, ellers må jeg hente den selv fra nettet( er bange for viruser ). men jeg ikke villig til at betale 500-600 kr for en ny skive når jeg allerede har betalt for licensen og produktet.

du må gerne smide et svar, og tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2012 - 12:53 #13
Nu er win7 home 64 bit jo meget almindelig, så det er da sandsynligt du kan få en kopi. Det er absolut bedst at du har en kopi hvis noget skulle gå galt. Og husk, at  hvis du henter en Iso fra nettet på engelsk, så passer din nøgle ikke. Den er til en dansk version -hvis du altså har købt den du havde, på dansk:)
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
10. februar 2012 - 12:56 #14
Ja jeg vil prøve at skaffe et kopi af nogen. Jeg tænkte slet ikke på back up af selve Win7, da jeg har genistalleret den mange gange. fejl fejl fejl.

har lige kigget på hvordan man laver iso filer og brænder dem. så jeg har lidt at afprøve :) lære lidt mere .
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2012 - 13:02 #15
Ok fint nok at lære noget om Iso, så ved du det til en anden gang.
MEN når du skal lave en kopi af en windows DVD, så skal du såmænd simpelhen bare kopiere den over på en anden DVD. Iso er KUN til hvis du har hentet windows eller andet, fra nettet, som Iso:)
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2012 - 13:09 #16
Ps. Jeg kommer i tanke om, at du skriver "Normalt når jeg geninstallere win gør den det uden skive. selve Win7 var på min HD." Så ligger den windows vel stadig på harddisken som en Eisa partition til Recovery? Så må du vel stadigvæk kunne bruge F11 - eller hvad det er for en F-knap - til geninstallation, og du må også kunne brænde den ud på en DVD.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 17:43 #17
#7

hbvad er iso ??

En ISO-fil er et billede af enten en cd- eller dvd-skive. Med billede menes, at den indeholder en identisk kopi af den cd, ISO-filen er oprettet ud fra. Det er ligesom, når man tager et fotografi, så laver man også en slags kopi af det man fotograferer.

Hvis man ligger inde med en ISO-fil, skal den ikke bare brændes ud på en cd ved at lægge filen over. Den skal brændes som et billede. Dette har langt de fleste nyere brænderprogrammer en funktion til. I brænderprogrammet Nero Burning Rom kan det gøres via menuen Filer ved at vælge Brænd billede.

Mange Linux-distributioner kan hentes som ISO-filer og derefter skal man selv brænde dem ud på en blank cd-skive.

Grunden til, at det hedder ISO-filer, er, at ISO-filer oftest er billeder af datacd'er, som bruger filsystemet ISO 9660.

Dog kan en ISO-fil åbnes uden at brænde den ned på en blank cd-skive. Dette kan f.eks. foregå med et program som daemon tools. Daemon Tools er et gratis programhttp://www.daemon-tools.cc/eng/products/dtLite  der skaber et virtueltdrev, der ikke blot sparer dig en blank cd-skive, men også kan køre ISO-filen med meget højere hastigheder end f.eks. en cd.