Avatar billede nickolajmadsen Nybegynder
04. februar 2012 - 22:50 Der er 2 kommentarer

PHP / SQL - Tilføj til favoritter?

Hej folkens,

Jeg vil lave en "Tilføj til favoritter" funktion, men ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte?

Jeg har gang i et lille projekt, hvilket ikke er offentligt i nu.

Personer skal kun kunne tilføje "ting" til sine favoritter én gang.

Nogen som har en god idé?

-Nickolaj Madsen
Avatar billede webweaver Praktikant
05. februar 2012 - 02:30 #1
Du bliver nok nødt til at forklare hvilke ting det er, som skal kunne tilføjes som favorit.

Men altså .. De her ting har vel et id af en art. > Klik på et bestemt link (tilføj til favorit), så smider den dette id i en database som indeholder favoritter og en form for id på den person som tilføjer det. Hvis det er tilføjet gøres tilføj-funktionen inaktiv, så man ikke kan tilføje den samme ting flere gange. I hvert fald ikke den samme bruger.
Avatar billede danco Nybegynder
06. februar 2012 - 11:17 #2
Du har en database tabel med personer og en tabel med ting, begge disse tabeller har naturligvis en form for primærnøgle.
For at tilføje en favorit skal du så bruge en tabel mere, lad os kalde den [i]favo[(i] den skal så indeholde en sammensat primærnøgle af de 2 primærnøgler fra person og ting.

favo
personID  tingID

Derefter skal du blot lave PHP der kan indsætte i denne tabel, ligesom det er denne tabel du skal søge i når du skal finde ud af hvilken favoritter en person har.