Avatar billede blacks Mester
03. februar 2012 - 12:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opject server

Hej,

Skal slette en fil i mit Ax bibliotek men får følgende besked: The Action can´t be completed because the file is open in Dynamics AX Object Server 5.0$01-DynamicsAx

Hvad betyder dette, og hvor lukker jeg den så jeg kan få filen slettet?
Avatar billede lasseo Nybegynder
04. februar 2012 - 12:55 #1
Med det forbehold, at det er længe siden jeg har arbejdet med AX (4.0) afvikles selve applikationen på en AOS-server, mens data gemme s på selvstændig databaseserver. Når du så vil slette en fil i databasen som AOS'en har fat i får du fejlen.
For det første vil jeg være 100% sikker på at filen skal slettes, men ellers roder du næppe i databasen :-)
Dernæst vil det simple være at lukke ned for AX-applikationen på AOS-serveren mens du fjerner filen fra databasen. Det har så lige den væsentlige ulempe at hele systemet er ude af drift i mellemtiden og du skal være sikker på proceduren for genstart. Måske har I selvstændige applikationer, der så skal have genoprettet forbindelsen? Så vær forsigtig...
Avatar billede blacks Mester
06. februar 2012 - 09:22 #2
Hej Lasseo,

Det er en test Ax som er installeret lokalt på en bærbar som ikke har forbindelse til noget ud over den lokale AOS server, og Ax er ikke åben, så hvor fjerner jeg forbindelsen mellem AOS og Ax?
Avatar billede lasseo Nybegynder
06. februar 2012 - 21:07 #3
Hej Blacks,

Jeg har ikke prøvet at køre AOS fra samme maskine som databasen, men  hvis du f.eks. via jobliste kan sikre at applikationen ikke kører og dernæst via stifinder finde den database-fil, du vil fjerne - så burde der være en chance.
Hvis ikke  - må jeg desværre melde pas og sende dig retur til udbyderen/sælgeren, du har fået test-versionen fra.
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
23. februar 2012 - 10:15 #4
Under services er der en service der hedder DynamicsAx5.0 den skal du stoppe, så kan du lege med de filer du vil. Men som Lasseo, så være sikker på hvad du laver.. :)
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
23. februar 2012 - 10:23 #5
Start -> Administrative tools -> services -> DynamicsAXObject Server5.0$01-DynamicsAx højreklik og stop.