Avatar billede thomic Nybegynder
02. februar 2012 - 18:33 Der er 1 kommentar

Bruge Telias Router/Modem uden telefonlinje

Hej

Jeg har en Thomson TG712 VoIP Gateway, som jeg fik, da jeg bestilte Telias Bredbånd.

Nu er jeg dog flyttet og her derfor opsagt det.

I min nye bolig kommer internet direkte fra væggen via Ethernet.

Mit spørgsmål er derfor om jeg kan bruge Gateway'en som almindelig trådløs router?

Jeg har prøvet at koble Gateway'en til væggen via et ethernet kabel, men den registrerer det ikke rigtig.

Sætter jeg kablet til min computer, kan jeg sagtens komme på nettet.
Avatar billede Kasper1981 Nybegynder
15. februar 2012 - 12:25 #1
Hej

Kort men præcist: nej.

Du skal have fat i en router som der på WAN siden har Ethernet, og ikke xDSL som TG712 har.
Desuden skal du være opmærksom på at den Thomson TG712 du har er ejet af Telia, så MÅSKE vil de gerne have den tilbage.