Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
01. februar 2012 - 21:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Css div med afrundet hjørner

Hej derude

Er stødt på et problem. Jeg vil ha' min en div med afrundet hjørner, men koden virker ikke i internet explorer. Er der nogle derude som kan fortælle mig hvorfor, og hvordan jeg løser dette.

Link: http://www.cssportal.com/css3-rounded-corner/
Avatar billede keysersoze Guru
01. februar 2012 - 21:07 #1
Det virker i IE9 (såfremt du ikke kører quirks-tilstand eller lignende) - skal det virke i tidligere versioner skal du benytte billeder.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
01. februar 2012 - 21:40 #2
#1 hvilken IE version kører du med? Kan på ingen måde få min til at virke :S

MVH Christian R. Larsen
Avatar billede keysersoze Guru
01. februar 2012 - 23:18 #3
IE9
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
02. februar 2012 - 00:26 #4
Hmmmm, det er den samme som jeg kører :S
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
02. februar 2012 - 00:30 #5
Arg, har fundet fejlen.

Løsning: <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=9" />
Dum lille overset detalje ;)

Keysoze læg et svar for hjælpsomhed :)
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2012 - 10:00 #6
Mit gæt er at det er fordi du kører siden localhost/intranet og den er som standard sat til at køre i compatibility mode (= ikke IE9). Det kan du ændre i Tools -> Compatibility View Settings. Det kan dog også skyldes at dine kode ikke er valid, fx manglende DOCTYPE, og så skifter browseren selv til Compatibility View.

Dette ændrer dog ikke ved at ældre browsere, bla IE7 og IE8, ikke vil vise runde hjørner.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
02. februar 2012 - 12:04 #7
Okay, tak for hjælpen :-)