Avatar billede Wheemz Nybegynder
01. februar 2012 - 18:08 Der er 3 kommentarer

Ang. nyt grafik kort og PSU

Hejsa alle sammen!

Jeg går her og regner med at købe et nyt grafik kort. Jeg ved allerede, at det skal være Nvidia gtx 570 da det ikke er så forfærdelig dyrt i forhold til nogle andre man kan få. Men jeg har så fået at vide, at jeg også lige skal tjekke om min strømforsyning kan klare det... Så jeg ville egentlig lige høre - hvor kan jeg se hvilken strømforsyning jeg har?

Jeg har hørt at de er ret dyre sådan nogle strømforsyninger, så hvis I kender et som kan køre 570 og ikke er alt for dyrt er i velkommen til at byde ind med det.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
01. februar 2012 - 18:19 #1
Du kan næsten altid se hvor mange watt din PSU er på, ved lige at hive siden af dit kabinet.

hvor stor PSU'en skal være, kan være lidt svært, når man ikke kender flere detaljer om computeren. Det er eksempelvis ikke helt uden betydning hvor mange harddiske du har, eller hvilken CPU du har.

Typisk kan du ved at læse detaljer om kortet, læse en anbefalet effekt.

Du må bare under ingen omstændigheder købe det billigste skrammel du kan finde. Jeg har set så mange mærkelige fejl, som har opstået pga. dårlig PSU. Værst er det dog når en PSU skader resten af hardwaren.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
01. februar 2012 - 18:31 #2
De anbefalede PSU'er for 570'eren ligger på 550-600 watt, men det kan godt være at den skal være større alt efter setup.
Avatar billede Wheemz Nybegynder
04. februar 2012 - 19:18 #3
Hejsa, og tak for de hurtige svar! Jeg har fået en god viden ud af det.

Tråden er hermed lukket :)