Avatar billede thadoews Nybegynder
01. februar 2012 - 17:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange computer kan bruge den samme nøgle?

Hej.

Jeg købte Windows 7 Ultimate for noget tid siden. Jeg har så ikke haft det installeret på mine andre computere, undtagen en, før nu. Nu har jeg så fundet ud af at jeg åbenbart KUN har købt licens til én computer selvom at jeg betalte fuld præcis for en fuld version!
Min anden computer gik ned og jeg installerede min købte Win7. Nu skriger den efter en nøgle og vil deaktivere Windows om en måned!
Jeg er 100% sikker på at jeg købte 3 licenser, for det skulle vidst være et minimum.
Eller er jeg helt forkert på den?
Jeg kan slet ikke finde noget på nettet omkring det :(

På forhånd tak, Simon
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2012 - 17:50 #1
det står på pakken som dvd var i.
Men jeg tror, at det kun er home premium, der er blevet solgt som 3-pak (familie-opgradering).
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2012 - 18:15 #2
Avatar billede thadoews Nybegynder
01. februar 2012 - 18:30 #3
Så vidt jeg kan se koster en ny licens 2500 kr. til min Win7 Ultimate, så jeg tror bare jeg installerer Vista på computeren...

Nu har jeg læst alt på og i pakken 3 gange nu og ganske rigtigt, én lille linje: "Til brug på én computer eller enhed."
Så er der intet at gøre!
Avatar billede domino191191 Nybegynder
01. februar 2012 - 18:37 #4
Du kan godt bruge den på 3-5 computere, men du skal altid sige at du kun har installeret den på een hvis du skal telefonaktivere.

Har gjort det uden problemer.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2012 - 18:47 #5
#4 det er ikke tilladt på dette forum at bryde loven/registreringer så skift til andet forum.
Avatar billede thadoews Nybegynder
01. februar 2012 - 19:34 #6
#5 har ret #4 ;)
Men jeg kender godt det trick der! Men jeg har kun snakket med deres telefonsvarer, så det hjælper ikke at ringe og brokke sig ;)

Men hvad så, hvis jeg formaterer min PC og skal installere Windows igen, hvad så?
Avatar billede domino191191 Nybegynder
01. februar 2012 - 19:44 #7
Så er det stadig den samme PC og du kan bruge samme nummer. Intet galt i det.  :-)