Avatar billede morten911 Nybegynder
31. januar 2012 - 08:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Javascript

Hej Alle

Hvad går der galt i nedenstående beregner?
JEg kan ikke få den til at beregne på "blue", uanset hvad jeg prøver får jeg kun beregning på "green".
Input fungerer fint, altså dag, hr og min.

Håber der er et klogt hovede der kan gennemskue fejlen?

var blue_flag_fall = 500.0000;
    var blue_distance_rate = 50.000;
    var green_flag_fall = 600.0000;
    var green_distance_rate = 60.0000;
________________________________________________

var blue_start_day = 1;
    var blue_end_day = 4;
    var blue_start_hr = 7;
    var blue_start_min = 0;
    var blue_end_hr = 15;
    var blue_end_min = 59;
    var green_start_day = 1;
    var green_end_day = 5;
    var green_start_hr = 16;
    var green_start_min = 0;
    var green_end_hr = 6;
    var green_end_min = 59;
________________________________________________

                total = blue_flag_fall + ((__distance / 1000) * blue_distance_rate);
            } else if ((the_day >= blue_start_day && the_day <= blue_end_day) &&
            (the_hr >= blue_start_hr && the_min >= blue_start_min) && (the_hr <= blue_end_hr && the_min <= blue_end_min)) {
                total = blue_flag_fall + ((__distance / 1000) * blue_distance_rate);

                total = green_flag_fall + ((__distance / 1000) * green_distance_rate);
            } else if ((the_day >= green_start_day && the_day <= green_end_day) &&
            (the_hr >= green_start_hr && the_min >= green_start_min) && (the_hr <= green_end_hr && the_min <= green_end_min)) {
                total = green_flag_fall + ((__distance / 1000) * green_distance_rate);
Avatar billede webweaver Praktikant
31. januar 2012 - 11:54 #1
Har travlt, så kan ikke kigge nærmere på det, men kan det være du gemmer blue-beregningen i variablen total og bagefter overskriver den ved at gemme green-beregningen i den ... Så vil du altid kun få green-beregningen ud ...
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2012 - 13:38 #2
<ole>

Prøv at skrive koden på hele den funktion, som ikke virker. Du viser kun et udsnit af den  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede morten911 Nybegynder
01. februar 2012 - 14:48 #3
Tak til Webweaver

Det var naturligvis fordi jeg bad den om at beregne "green" igen og igen :-)

Hvor giver man point?

Hilsen Morten
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2012 - 16:09 #4
@morten911: Husk pointen: Skriv hele koden og ikke en stump ucen fejl  *o)
Avatar billede webweaver Praktikant
01. februar 2012 - 16:10 #5
Ja dem har du jo givet til dig selv?

Opret en ny tråd, hvor du henviser via et link til denne tråd og kald den "point til Webweaver". Så smider jeg et svar der og du kan afgive points.
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2012 - 16:11 #6
PS: Du har allerede uddelt pointene. Det er altid en god idé at finde ud af, hvor man er landet  *o)
Avatar billede morten911 Nybegynder
01. februar 2012 - 16:33 #7
@olebole

Men fejlen var jo netop synlig i det jeg skrev... netop derfor var webweaver til stor hjælp :-)
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2012 - 16:42 #8
Vrøvl! Du viser en lille stump fra midten af en funktion. Det er ikke utænkeligt, at du - og måske clairvoyante Miss. Sibylla fra Solrød Strand - kan se det, men det må du ikke forvente af andre, når du ikke bidrager med informationer  *o)