Avatar billede Trickykid Nybegynder
30. januar 2012 - 11:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mikrofon virker ikke længere

Hejsa

Efter at have brugt den et par uger uden problemer, stoppede min mikrofon i mit headset pludseligt med at fungere.

Windows har ikke problemer med at registrere den, men når jeg laver lydtest i fx. Skype, regisrterer den ikke noget, når jeg taler. Der er dog en svag baggrundssusen. Angående mikrofontesten i windows, så er der ikke megen hjælp at hente, da den blot beder mig om at tage testen igen, uden at give løsningsforslag.

Jeg regnede egentligt med, at det var mit oprindelige headset, den var gal med, så jeg har netop investeret i det nyt, men problemet er der altså stadig. Jeg har derudover forsøgt at geninstallere lyddrivere til mit motherboard, samt forsøgt mig med windows' egne. Windows registrerer desuden, at mikrofonen er tilsluttet Rear Panel 3.5 mm Jack, så det lader ikke til at problemet er af fysisk art.

Jeg aner ikke hvordan i alverden I skal kunne hjælpe mig, da problemet er så relativt abstrakt, men hvis det på nogen måde kan gavne, så er der tale om følgende opsætning:

Windows 7 Ultimate 64-bit
AMD FX(tm)-4100 Quad-Core Processor
Motherboard: M5A97 PRO

Alle forslag modtages med kyshånd. På forhånd tak.

Mvh
Rune
Avatar billede Tylon_Foxx Nybegynder
30. januar 2012 - 12:27 #1
hvordan er dine lydindstillinger i Skype selv?

Hvis windåsen fint kan hente lyd, så er det en indstilling i skype der er gået i udu... Hvis det at lege lidt med indstillingerne ikke virker, så prøv at geninstallere skype.
Avatar billede Trickykid Nybegynder
30. januar 2012 - 12:32 #2
Tak for svaret. Jeg ved dog ikke om, jeg ikke har forklaret det ordentligt, eller om du blot har misforstået, men mikrofonen virker heller ikke i windows' mikrofon-test, så det kan dårligt været et problem med Skype.
Avatar billede Trickykid Nybegynder
30. januar 2012 - 12:59 #3
Pyha, det her er lidt pinligt. "Problemet" med mit nye headset var ikke værre end, at jeg ikke havde fået sat mikrofonen ordentligt ind i stikket i headsettet.

Doh!

Nå, men problem løst.