Avatar billede lindevall88 Nybegynder
29. januar 2012 - 18:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Afspilning af wma filer

Jeg har fået ny computer og jeg har problemer med at afspille musik filer som jeg har lånt fra bibzoom.dk.

Filen kan ikke afspilles i windows media?
Avatar billede negertt Nybegynder
29. januar 2012 - 18:55 #1
Avatar billede negertt Nybegynder
29. januar 2012 - 18:55 #2
Avatar billede pstidsen Novice
29. januar 2012 - 19:13 #3
negertt: Er det bedste ikke at problemet bliver løst? Så lad være med at lægge svar med det samme. Især når du ikke har løsningen på problemet! VLC kan ikke håndtere DRM, som bibzoom.dk benytter.

lindevall88: Hvilket styresystem? Hvad er fejlmeddelelsen i Windows Media Player? Er det ikke bare fordi de 7 dages udlån fra bibzoom.dk er udløbet?

Under alle omstændigheder: I Windows Media Player: Tryk på tasten Alt, så hjælp og så på "Søger efter opdateringer". Hvis der er opdateringer så installer dem.
Avatar billede lindevall88 Nybegynder
29. januar 2012 - 20:32 #4
VLC afspiller filen men der kommer ingen lyd :(

Jeg bruger windows 7 professional
Når jeg starter filen åbner windows media som det skal.
Programmet skriver at medie ændres... Og så kommer fejlmeddelelsen "Der opstod et problem i Windows Media Player under afspilning af filen".
Jeg har lige lånt musikfilen og afprøvet den på min gamle computer og der fungerede det, så kan simpelt hen ikke forstå hvorfor det ikke skulle virke på denne computer...

Computeren kører med de nyeste version.
Avatar billede pstidsen Novice
29. januar 2012 - 21:20 #5
VLC kan ikke afspille filer med DRM beskyttelse, fordi det er Open Source, så det er nyttesløst...

Download:
Windows Essentials Codec: http://www.mediacodec.org/WECPSetup.exe
Microsoft Silverlight: http://www.microsoft.com/getsilverlight/Get-Started/Install/Default.aspx

Hvis du i WMP trykker på tasten Alt, så hjælp og så Om hvad for en version får du så (bare lige for at være HELT sikker). Det er nemlig ikke sikkert at en ny computer har nyeste version.

Du kan også prøve www.bibzoom.dk's egne råd (kopieret fra http://www.bibzoom.dk/cgi-bin/WebObjects/TShop.woa/wa/PSHelp/faq):
Har du problemer med at afspille musikken eller filmen?
I Windows Media Player - version 10 eller højere - skal du påbegynde afspilning eller synkronisere hvert musiknummer for at hente licenserne. Bemærk, at du skal være logget på internettet, imens denne handling udføres.

Problemer med afspilning kan skyldes en firewall, som er lidt for aggressiv. Din firewall skal tillade at licenserne passerer. Prøv evt. at justere lidt på sikkerhedsniveauet. Du har muligvis et eller flere kørende programmer som konflikter med afspilningen af mediefilen. Prøv evt. at lukke de kørende programmer et for et, imens du forsøger at afspille musikken eller filmen.

Nogle pc'er har problemer med de opgraderinger, der er fælles for version 10 og nyere versioner af Windows Media Player. Opgraderingerne indstiller WMP til at afvise afspilning af licenseret musik og film. Løsningen kan være helt at fjerne og geninstallere Windows Media Player.

Hvis du bruger Mac eller Linux kan Microsoft Silverlight anvendes til at se film.
Avatar billede lindevall88 Nybegynder
29. januar 2012 - 21:44 #6
TAK
Avatar billede pstidsen Novice
29. januar 2012 - 21:46 #7
Hvad virkede?
Avatar billede lindevall88 Nybegynder
30. januar 2012 - 15:38 #8
Har en alt for aggressiv firewall..
Avatar billede pstidsen Novice
30. januar 2012 - 15:57 #9
Ok. Jeg lægger et svar til acceptering, da jeg løste problemet.

Du accepterer mit svar ved at "hakke" af i firkanten ud for mit svar og trykke "Afgiv points".