Avatar billede Nollon Nybegynder
29. januar 2012 - 16:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Paypal og brugere

Hej.
på min side har jeg en normal paypal køb knap den virker fint med betaling og alt det der, men der skal laves så den opretter en bruger på min sides database (med de oplysninger de trykkede ind før) når de har betalt
Nogen der kan hjælpe med det eller evt. har en anden smart måde man kan gøre det på ?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. januar 2012 - 17:25 #1
jeg ville måske oprette brugerne med det samme (bare med en 'ikke aktiv' felt), og når betaling registreres, så rette fra ikke aktiv til aktiv.
Avatar billede Nollon Nybegynder
29. januar 2012 - 17:29 #2
Det kunne man godt men så skal der jo være 2 knapper 1 til opret bruger og 1 til paypal ? blir det ik lidt for besværligt. folk opretter en bruger men glemmer at betale og når de så ik kan logge ind klager de ? vis det var sårn du tænkte ?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. januar 2012 - 17:41 #3
jeg ville (der er vel flere sider i betalingsforløbet?) oprette 'skjult' mellem siden med brugerdata og siden med betalingsdata.
Altså fra side1 kalder 'opretbruger' som så kalder side2.
Avatar billede Nollon Nybegynder
29. januar 2012 - 17:48 #4
ah så når man trykker på opret bruger går den til side 2 hvor den opretter en bruger og går derfra automatisk over til paypal ?
Ved du hvordan man får den til at gå automatisk vidre til paypal for eftersom der er nogle hidden inputs på paypal knappen kan man vel ikke bruge header
Avatar billede claes57 Ekspert
29. januar 2012 - 18:05 #5
du kan lave det tidligere - lav din egen side med brugerdata - der klikkes 'videre' og de kommer til brugersiden i paypal-forløbet (efter du har oprettet bruger) - du har så udfyldt alle felter, og beder bare om en 'accepter data' eller din egen 'tilbage-knap', som skal slette den oprettede og returnere til din brugerside.
Det burde virke ret ligetil for en bruger i forløbet.
Avatar billede Nollon Nybegynder
29. januar 2012 - 18:21 #6
Ah på den måde det lyder rigtig godt, go ide og tak for hjælpen :) smider du et svar ? :D
Avatar billede claes57 Ekspert
29. januar 2012 - 18:28 #7
bare luk selv...
Avatar billede Nollon Nybegynder
29. januar 2012 - 18:49 #8
Når okay men tak for hjælpen ihvertfald