28. januar 2012 - 20:12 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Feedback på min første hjemmeside!

Hej E
jeg har nu lavet min første hjemmeside helt fra bunden, de andre gange har jeg brugt templates, og vil derfor gerne ha lidt feedback, på hvad der kan gøres bedre osv

http://schiemann.dk

mvh.
Kristoffer Schimann
Avatar billede squazz Novice
28. januar 2012 - 20:20 #1
http://schiemann.dk/guides.html
Jeg bliver bedt om at installere en flash-player, men det har jeg allerde? :)

Jeg ville nok holde mig fra at lave en :hover der var skriggrøn :P
28. januar 2012 - 20:25 #2
du har ret med den skriggrøn :D..
- det var os mest som "test" har bare glemt at rette der før jeg smed den op igen :P
Avatar billede Blueeyez Mester
28. januar 2012 - 20:51 #3
#1 Gør jeg ikke :)

#0 Vil sige siden ser godt ud, men kildekoden skal du nok gennemtjekke :) Der er mellemrum nogle steder hvor jeg ikke vil mene du behøver dem og så har du andre steder uden de mellemrum.. Men ellers ser den da godt ud :)

(Jeg ser intet skriggrønt) så går ud fra du har ændret på siden :)
Avatar billede hyha Nybegynder
28. januar 2012 - 20:57 #4
Selv det det nok har løst sig, så sammen kommentar til den grønne farve.

Korrekturlæsning! Springer ret meget i øjnene, på læseren.

Samme kommentar omkring Flash, som squazz...

CV: Tror ikke det er så heldigt at have sin standard ansøgning liggende. Og slet ikke reklamere med at man bruger standard ansøgninger. (Ved godt det nok er det tekniske du spørger til)
Vil man dog kigge på det, får man en Dropbox/fejl 404.

Jeg har svært ved at sætte finger på hvad det er, men ville nok overveje at arbejde mere i StyleSheetet på CV siden. (Bl.a. er der ikke nogen margin på højreside (i Firefox))
28. januar 2012 - 20:58 #5
jeg har ikke ændret det skriggrønne endnu, er glad for du kan li designet, hvor i kildekoden mener du :D
28. januar 2012 - 21:02 #6
det skal rettes teksten :).
- og standard ansøgning bliver fjernet!..

og for at være ærlig har jeg ikke rigtigt sat så meget op i mit CV endnu, men det kommer :). regner med at bruge dagen i morgen på det, ellers bliver det mandag.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
28. januar 2012 - 21:37 #7
Syntes du burde se om du kunne få en helhed, ser ud som om toppen og bunden er en del af en anden side.

og http://schiemann.dk/guides.html mangler vidst lidt rework.

http://schiemann.dk/Kontakt.html <-- Evt fjern :
Avatar billede hyha Nybegynder
28. januar 2012 - 22:01 #8
Jeg kom lige til at se:

Der hvor dine baggrundsfarver slutter er det endnu ikke helt sort, det bør måske laves om, eller du skal ændre din baggrundsfarve til samme grå. Således at det ikke kommer til at lige noget der er 'klasket' ind.

Baggrundsgrafikken er i toppen af skærmen fylder hele bredden af skærmen, det gør den ikke i bunden. Personligt syntes jeg det ser lidt mærkeligt ud.

Og så ville jeg måske strække topgrafikken lidt i højden, og så lade den gå delvis ind under dit indhold...
Avatar billede pstidsen Novice
28. januar 2012 - 22:16 #9
Guides siden og den iPad jeg bruger pt. er MEGET dårlige venner... Jeg kan se selve siden men ikke noget når jeg trykker på billederne.
28. januar 2012 - 22:20 #10
8#
jeg forstår ikke helt hvad du mener med det første :).

grunden til at den fylder det hele i toppen og ikke bunden er at det i toppen også er min banner :P

det kunne godt være det skulle prøves :D.
9#
hm, selve galleriet i guide siden er skrevet i jquery jeg ved ikke om der problemer med ipads og det
Avatar billede pstidsen Novice
28. januar 2012 - 22:25 #11
iPad understøtter jo ikke Flash Player ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
28. januar 2012 - 23:11 #12
#5:

Side 1 - Linje: 4 (Til sidst i linjen, ved ikke om det bare er mig, men der er et mellemrum som jeg ikke vil mene burde være der :)

Side 1 - Linje 14 (Til sidst har du dit navn, i starten med mellemrum altså > K og til sidst n<

Det gælder flere steder, men jeg går ud fra det evt er copy past du har benyttet, der er os flere steder, men jeg tænker næsten du har de mellemrum de andre steder for at gøre det mere overskueligt?:)

Eksempel: Linje 14 med > <

Ved godt det nok blot er mig der går i detaljer, men synes blot det varierer lidt og derfor undrer den del mig lidt :)
28. januar 2012 - 23:25 #13
Må jeg spørge, hvad nu formålet med hjemmesiden er?  Hvis det er noget du laver for dig selv, hvad enten det er for at øve hvad du har lært som datatekniker, eller det er for at få afløb for en interesse i at designe og programmere hjemmesider, så har jeg ingen kommentarer andet end: nyd det.

Men hvis formålet er at kommunikere med andre, for eksempel at 'sælge' din kompetance til interesserede arbejdsgivere eller kunder, så gør du dig selv en bjørnetjeneste ved at fokusere på det tekniske og se stort på indholdet.  Hvis jeg var en mulig arbejdsgiver, så fortæller din hjemmeside mig, at du har kompetence for eksempel i netværk, men at du ikke vil gøre dig umage med at skrive ordenlig dansk.  Med andre ord, hvis jeg ansætter dig, så ved jeg, at jeg skal rette de rapporter og lignende du skriver.  Et par eksempler:

Dit første ord på din første side er 'her'.  Man starter da med stort, så det skulle have været 'Her..'

Så går jeg otte ord frem.  Der har du et komma mellem 'mine' og 'kompetancer' som ikke skal være der.

Og 'kompetancer' skal være 'kompetencer'.

Samme linie:  Du skriver en liste med kompetencer, nemlig netværk, programmering Hjemmesider ...  Du skulle have sat komma før hjemmesider, og hjemmesider skulle have været med lille.

Næste linje:  Du afslutter listen med kompetencer, og så begynder du en ny tankegang, at hvis du har fanget interesse o.s.v.  Du skal afslutte den første tankegang med punktum, ikke komma, og du skal starte den anden tankegang med stort.  Altså:  ...opbygning (html, CSS osv).  Hvis jeg har fanget ...

Og så har du taget din standard ansøgning ud, men du har ikke fjernet linket.  Så folk vil trykke på det og få en Error 404.

Alt det skriver jeg ikke for at være negativ, men for at fortælle, at hvis formålet med hjemmesiden er at kommunikere og præsentere dig, så skal der meget omhu til.  Det er fint, hvis det tekniske er i orden, men det tekniske er jo kun et redskab til at præsentere indholdet.

Under alle omstændigheder, held og lykke med din videre udvikling af denne og fremtidige hjemmesider.
29. januar 2012 - 10:38 #14
12#
vil lige kigge på det :).

13# mange tak for det gode og lange svar, jeg vil få rettet de ting du siger hurtigst muligt :)..
Avatar billede thomasfricke Juniormester
29. januar 2012 - 10:40 #15
Kiggede på din side, via HTC Sensation XE.
Min mening er at selve siden og flot udført, men design på selve siderne er kedelige...

- havde ingen problemmer med at se/læse siden, ud over billederne i guides...
29. januar 2012 - 10:43 #16
jeg er opmærksom på problemet med at designet på selve siderne er kedelig men er ikke kreavtiv nok til at finde på noget selv):. men hvis nogen af jeres har nogen forslag til hvad jeg kan gøre for at få dem mere spændende at kigge på ville jeg blive glad :P
29. januar 2012 - 11:35 #17
det hele er flyttet til http://kristofferschiemann.dk
Avatar billede hyha Nybegynder
29. januar 2012 - 21:16 #18
#10

Ang. [8# jeg forstår ikke helt hvad du mener med det første :).]

Jeg har prøvet at forstørre det på nedenstående link, håber det hjælper til at forstå hvad jeg mener.

http://dl.dropbox.com/u/2610043/Diverse/webside_udseende.png
Avatar billede hyha Nybegynder
29. januar 2012 - 21:18 #19
Personligt syntes jeg der er lidt poppet med din <Title>

|*Kristoffer Schiemann*| må jeg foreslå f.eks

Kristoffer Schiemann - Forside
Kristoffer Schiemann - CV ect.
30. januar 2012 - 10:18 #20
jeg kan sagtens se  hvad du mener, havde jeg ikke selv lige set :).
31. januar 2012 - 08:28 #21
jeg takker meget for alle de gode og positive svar. nu kommer vi til det med point, i det at det feedback syntes jeg det kan være svært at vælge hvem der skal ha point, da alle der har skrevet på den ene eller anden måde har hjulpet mig, og svaret på mit spørgsmål derfor syntes jeg ALLE der vil har point smider et svar inden i morgen aften, så fordeler jeg point i mellem jer :)..

med venlig hilsen
Kristoffer Schiemann
Avatar billede pstidsen Novice
31. januar 2012 - 08:32 #22
Svar
31. januar 2012 - 10:04 #23
Svar.
Avatar billede hyha Nybegynder
31. januar 2012 - 13:52 #24
Hvis du har kunnet bruge svarede, så er det fint med mig.... Held og lykke med arbejdet... :)