Avatar billede Millo2006 Nybegynder
27. januar 2012 - 15:39 Der er 4 kommentarer

ATI Radeon 5850 grafikkort

Hej eksperter.

I går efter min computer havde stået tændt i nogen timer begyndte mit grafikkort lige pludselig at larme HELT vildt, det gør det også i dag. Jeg har prøvet at have siden taget af den og kigge ind i den, den er bestemt ikke vitterligt støvet, og kunne ikke lige finde ud af hvad der umiddelbart var årsagen. Umiddelbart virker det som om det er blæseren der kører på absolut maks, men kortet er ikke engang varmt, så det undrer mig meget. Måske er der nogen der kan hjælpe? btw. hvis jeg holder fingeren på blæserens midte, så den ikke kører, larmer den heller ikke mere, så det er selvfølgelig den lille blæser der larmer så meget. Men er der noget man evt. kan gøre? sidder den skævt eller?

På forhånd tak
Emil
Avatar billede romeo Nybegynder
27. januar 2012 - 18:32 #1
Er det ren blæser larm. altså ren susen, eller lyder den som raslen.. (defekt leje)?
Kan du se hvor mange Grader Grafik Processor er? Om den unormalt varm.
Avatar billede Millo2006 Nybegynder
28. januar 2012 - 10:35 #2
Den er ikke unormal varm, har ikke tjekket med et program, men jeg kan jo sætte fingeren på og mærke den er omkring 40 grader, det er ren blæser larm hvor den bare kører 10 gange så hurtigt som den skal (lyder det som om), og vil helst undgå at købe et nyt gfx da det er lidt smådyrt
Avatar billede Millo2006 Nybegynder
28. januar 2012 - 10:52 #3
Når jeg kigger i Catalyst Control Center kan jeg se at:
GPU-Clock: 157MHz hvilket bestemt ikke er for meget.
Hukommelsesclocl: 300MHz hvilket heller ikke er for meget.
Temepartur: 44 grader
Blæserhastighed: 21%

- Så jeg synes det er meget mærkeligt at den larmer så voldsomt.
Avatar billede Millo2006 Nybegynder
28. januar 2012 - 15:31 #4
bump