Avatar billede takys Nybegynder
27. januar 2012 - 13:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Billader fra 12 volt til Miniusb. Kan min lader til navigation også lade min smartphone

Hej

Kan min lader til mit navigon-navigation, sådan en cigartænder med et miniusb i den anden ende også bruges til min Smaund Galaxy S ? Jeg kan se min galaxy kræver 5 v - risikerer jeg at smadre den?  Jeg er træt af at skulle have mange ladere i bilen. Derfor
Avatar billede simonhb Praktikant
27. januar 2012 - 13:53 #1
Det kan du sagtens.
USB er en standard der kører 5V, uanset om det er til en gps, mobilfon eller din mors dieseldrevede sexlegetøj med usb interface er det altid 5v der kommer ud
Avatar billede takys Nybegynder
27. januar 2012 - 14:09 #2
OK, og der er ikke noget med at den lader med så meget amperestyrke, at den brænder telefonen af?  -Spørger fordi jeg er lidt øm om telefonen ?
Avatar billede takys Nybegynder
27. januar 2012 - 14:12 #3
Svar gerne som svar, så lukker jeg tråden
Avatar billede simonhb Praktikant
27. januar 2012 - 14:13 #4
Ampæreanmærkningen viser kun hvor meget du kan trække ud af laderen. Nogle enheder kræver mere end andre. Det eneste der kan ske er hvis den er for lille, vil din mobil lade langsommere eller slet ikke lade. Den tager ikke skade af at laderen kan give mere strøm end din mobil vil trække.
Avatar billede simonhb Praktikant
27. januar 2012 - 14:13 #5
sar
Avatar billede Sinful Nybegynder
12. september 2014 - 09:17 #6
Jeg brugte en da jeg havde en S´er... Så det tror jeg roligt du kan gøre :-)