Avatar billede cbedb Mester
27. januar 2012 - 11:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke starte

Hej
Er der nogen her der har erfaring med dette problem. Jeg har en Acer Extensa 5620 med win XP, når jeg starter op starter blæseren, men stoppe eftter 2 sekunder, og så stopper pcén med at køre videre. den blå bjælke stopper bsre, jeg kan ikke komme i bios og heller ikke i bootmenu. Der er ikke støv eller lignende i køleribberne.
Håber på lidt hjælp, så jeg ved om jeg er købt eller solgt.
Avatar billede takys Nybegynder
27. januar 2012 - 13:51 #1
Uden at være helt sikker, så lyder det som om, at det sker før Bios er færdig med at loade.
Jeg ville prøve:
1 TJek at dine ramblokke sidder ordentligt fast ( det er en klassiker )
2 Minimer din ram til mindst mulige antal blokke, og prøv så at starte op med forskellig ramblok. Måske er en defekt, og det kan igen give mange forskellige reaktioner.
3 Prøv at afmontere diverse hardware og lav ny opstart
4 Hvis du stadig har problemet efter ramtjek ogafmontering af harddiske, kort m.v.. så er det nok et problem på dit bundkort eller i din bios. Når du ikke kan komme længere i din opstart ville jeg overveje et nyt bundkort.

Her var lidt at prøve, vent lidt på andre svar før du triller ud og bruger penge. Måske kommer der noget, som er meget klogere end mit bud :-)

Hej og held og lykke
Keld
Avatar billede cbedb Mester
27. januar 2012 - 16:06 #2
Jeg har prøvet at sætte andre ram i, men det hjalp ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2012 - 10:07 #3
Har du prøvet strømtrikket?
Afmontere alt strøm og holde startknappen nede i 30 sek.
vent med at montere strøm i en times tid. Monter og prøv at se om den starter.
Avatar billede cbedb Mester
28. januar 2012 - 13:36 #4
Har prøvet med strømmen, nu er den helt død, så jeg køber en ny.
Bundkortet er nok kaput
Tak for de indkomne forslag.
Avatar billede cbedb Mester
28. januar 2012 - 13:36 #5
-