Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 20:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Eclipse plugins

Hejsa.

Jeg har brugt Eclipse til at programmere java, men nu skal jeg lave lidt HTML, CSS og Javascript.

Kan man ikke downloade et plugin, så jeg kan programmere dette i Eclipse også?

Mvh Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 20:34 #1
Sagtens.

Du kan enten downloade de specifikke plugins.

Eller vaere lidt doven og hente Eclipse for Java EE som kommer med dem.
Avatar billede thums Praktikant
25. januar 2012 - 20:41 #2
personligt ville jeg vælge den sidste. Er fuldt ud ligeså god til java som den normale Eclipse :-)
Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 20:43 #3
Hejsa

tak for de hurtige svar.

Er det blot dette jeg skal downloade:

http://www.eclipse.org/downloads/moreinfo/jee.php

Er det et plugin til Eclipse, eller skal jeg afinstallere den eclipse jeg har på computeren nu?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 20:47 #4
Det er den ja.

Og en af de gode ting ved Eclipse er at du sagtens kan have flere kopier installeret.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 20:48 #6
Det er altsaa ikke et plugin men en helt ny Eclipse som du kan installere ved siden af din nuvaernde Eclipse.
Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 20:53 #7
Ok mange tak for det. Jeg tror egentligt bare jeg afinstallerer den gamle så, og bruger den nye istedet for hvis den kan klare Java, HTML, CSS, Javascript osv.

Mange tak for hjælpen, og ligger i ikke et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 20:56 #8
gerne
Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 21:09 #9
Kan faktisk ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal tage. jeg har installeret det nye eclipse. Det ligner egentligt bare det gamle, men med færre muligheder. Når jeg prøver at sige:

fie->new->project. Er der ikke rigtig noget med HTML jeg kan vælge. Ved i hvilken en jeg skal tage?
Avatar billede thums Praktikant
25. januar 2012 - 21:15 #10
bare giv pointene til Arne_v. Jeg har ikke noget at bruge dem til :-)
Avatar billede mads375 Juniormester
25. januar 2012 - 21:18 #11
Har fundet ud af det:

http://help.eclipse.org/indigo/index.jsp?topic=%2Forg.eclipse.wst.webtools.doc.user%2Ftopics%2Ftjcrehtm.html

Jeg er dog lidt i tvivl om hvad forskellen er på statisk og dynamisk, altså hvad man skal vælge, hvis man fx skal have java script indover også. Så er det vel dynamisk?
Avatar billede thums Praktikant
25. januar 2012 - 21:24 #12
kommer an på hvilken funktionalitet du ønsker på din side og ikke så meget om du vil bruge JavaScript eller ej :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 21:28 #13
Du kan vaelge HTML/CSS/JS i et hvilket som helst projekt.

Men et web projekt giver jo nok mest mening.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2012 - 21:30 #14
Jeg tror at:

dynamic = server side Java (JSP & servlets)

static = ren HTML/CSS/JS