Avatar billede 4220 Nybegynder
25. januar 2012 - 11:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hus Alarm

Hej, er der ikke en der kan hjælpe med dette?

Jeg har brug for en alarm til mit hus
Jeg skal bruge følgende enheder

1 stk centralenhed
1 stk.trådløst fjernbetjening
1 stk.trådløs rumsensor.
1 stk. tænd/sluk enhed der skal kunne tænde f.eks en lampe hvis alarmen går.

Og ikke noget med abonnement
Avatar billede larsini Seniormester
25. januar 2012 - 17:09 #1
jeg købte og installerede for 6 år siden trådløst alarmsystem gripo 5100, som sikkert hedder noget andet i dag, importeres af www.mnp.dk:

base-enhed med strøm fra lysnet og med indbygget back-up batteri - kan sende besked til tlf/mobil og tænde roterende blik uden på hus samt aktivere lydalarm (og formentlig også tilkoble lys)

6 pir dvs rumfølere
6 magnetfølere på vinduer
udendørs kontrolpanel ved hoveddør hvor man til/frakobler anlægget
lille håndsæt som kan aktivere alarm dvs virker overfaldsalarm

standardpakken indeholder ikke så mange sensorer, men jeg har suppleret så jeg i dag har ovennævnte dele - pærenemt

alt kan købes i byggemarked silvan/ johs fog osv

og det virker, der skal skiftes batterier fra tid til anden, men de enkelte følere siger selv til når tiden er inde - har ikke haft indbrud ;-)
Avatar billede 4220 Nybegynder
25. januar 2012 - 17:45 #2
Hej og mange tak for dit svar, men har kigget på alarmen fra  gripo før, og desværre ikke finde nogen sluk/tænd enheder til deres systemer.
Avatar billede larsini Seniormester
25. januar 2012 - 20:58 #3
basen har en udgang som, når der er alarm, giver strøm til en udendørs sirende og eller roterende lys - formentlig 12 volt, men det kan da ikke være svært at koble denne strøm til et relæ som tænder noget lys som kører på 220 volt - good luck
Avatar billede 4220 Nybegynder
15. oktober 2012 - 09:40 #4
Lukket