Avatar billede tubbygold Nybegynder
24. januar 2012 - 09:43 Der er 5 kommentarer

oprette et word dokument udfra specifikke oplysninger i excel ark

jeg har et regne ark der laver en tilbuds opstilling (udfra nogle beregninger mv.) jeg vil gerne lave et tilbud i word(eller?) hvor jeg udfra hvilket vare nummer der er i tilbuds arket, og antal laver  en tekst:
antal1 vare tekst1
      Udvidet vare tekst1 (op til 2000 tegn)
antal2 vare tekst2
      Udvidet vare tekst2 (op til 2000 tegn)

jeg tænker den udvidet tekst kan laves som tekstfil der har vare nummer navnet (?) og at word "kigger" i excel (ala slå.op) og efterfølgende sætter teksten fra tilsvarende tekst fil ind i word dokumentet (eller kan det hele laves i excel?)

jeg ved ikke om spørgsmålet skulle have ligget under word..
Avatar billede supertekst Ekspert
24. januar 2012 - 12:47 #1
Hvor mange stk varer / "udvidet tekst" er der tale om?
Avatar billede tubbygold Nybegynder
24. januar 2012 - 13:28 #2
Der er ca. 300 forskellige vare numre i alt, men på tilbudsiden er der 55 items.
Alle vare har en udvidet tekst - de fleste omkring 5-6 linie og enkelte med en lang beskrivelse på til ca. 100 linier.
Avatar billede supertekst Ekspert
24. januar 2012 - 13:56 #3
Hvor automatiseret skal det være?
Har du overvejet om VBA skulle med ind i billedet?
Avatar billede tubbygold Nybegynder
24. januar 2012 - 15:03 #4
Gerne så automatiseret som muligt - jeg har ikke noget erfaring med VBA - men hvis det er lige til så alt muligt.
Avatar billede supertekst Ekspert
24. januar 2012 - 15:32 #5
..lige til - nok afhængig af hvem du spørger..