Avatar billede giuggio97 Nybegynder
06. august 2001 - 10:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PCI - ISA adapterkort

Jeg søger efter skemaet over en ISA - PCI adapter.
Formålet er at bruge et ISA kort med PC der kun har PCI stik.
For at være endnu mere præcis, jeg vil bruge mit gamle Roland MPU-IPC MIDI ISA interface kort til min nyere PC med kun PCI stik.
Avatar billede thor1024 Nybegynder
06. august 2001 - 11:42 #1
Jeg har aldrig hørt om sådan en adaptor. Men der er ellers masse af mother boards med ISA-slots. Så de skulle da ikke være noget problem. Hvilket system har du???
Avatar billede le_tiger Nybegynder
06. august 2001 - 11:45 #2
Hvis der ikke er ISA-slots i computeren kan du tage ind i hvilken som helst computerforhandler og købe en adapter for ca. 50 kr.
Avatar billede giuggio97 Nybegynder
06. august 2001 - 11:50 #3
Jeg har en Compaq der kun har PCI slots.
Det hændler ikke om at skifte mother boards, men kun om at købe eller lave et PCI-ISA adapter!
(Til thor1024)
Avatar billede makse Nybegynder
06. august 2001 - 11:52 #4
le_tiger > Giv mig lige et link, til en forhandler der har det!

Giuggio97 > Kig evt. på http://www.designnotes.com/CIRCUITS/PCItoISA.htm
Avatar billede giuggio97 Nybegynder
06. august 2001 - 12:03 #5
Tak makse, nyttig website!
Men desværre, skemaet er til en ISA - PCI bus konverter - alt for kompliceret og umuligt at lave det selv.
En forhandler der sælger kortet - ifølge le_tiger - vil være perfekt...
Avatar billede makse Nybegynder
06. august 2001 - 12:05 #6
Kig evt. på www.danbit.dk
De har flere typer af kortene.
Avatar billede giuggio97 Nybegynder
06. august 2001 - 12:15 #7
Det er rigtigt! De har kortet!
Jeg vidste ikke at det var så dyrt - omkring 4.000,- kr
Avatar billede giuggio97 Nybegynder
07. august 2001 - 10:36 #8
Jeg har selv fundet ud af at problemet kan løses på en megen nem og billig måde:
Udgangspunkt er at alle nyere PC har en indbygget joystick eller game port.
I mange tilfælde er denne port forsynet med en MIDI interface, kendt med driveren \"MPU-401\".
Der er to muligheder:
1. Købe en kabel som Roland MMC-1 eller MMC-2
2. Lave det selv:

<table border=\"1\">
  <tr>
    <td bgcolor=\"#000000\"><font color=\"#FFFFFF\"><b>Game port</b></font></td>
    <td bgcolor=\"#000000\"><font color=\"#FFFFFF\"><b>Beskrivelse</b></font></td>
    <td bgcolor=\"#000000\"><font color=\"#FFFFFF\"><b>MIDI OUT Din 5</b></font></td>
    <td bgcolor=\"#000000\"><font color=\"#FFFFFF\"><b>MIDI IN Din 5</b></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>12</td>
    <td>MIDI-OUT</td>
    <td>5</td>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>1</td>
    <td>+5V</td>
    <td>4</td>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>4</td>
    <td>GND</td>
    <td>2</td>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>15 (med pull-up på 560-1k)</td>
    <td>MIDI-IN</td>
    <td>&nbsp;</td>
    <td>5</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>5</td>
    <td>GND</td>
    <td>&nbsp;</td>
    <td>2</td>
  </tr>
</table>