Avatar billede Vendelboe20 Nybegynder
23. januar 2012 - 18:59 Der er 10 kommentarer

Skærmfordeler

Hej

Jeg har anskaffet mig en projektor som jeg gerne vil have tilsluttet min computer så jeg kan se film fra den via projektoren.

Da jeg allerede havde tilsluttet 2 skærme til mit grafik kort skulle jeg ud og anskaffe mig en skærmfordeler.

Jeg købte en DVI(12+5)m som fordeler sig til DVI(24+5)f og HD16f.

Desværre opstår problemet når jeg tilslutter min ene skærm til DVI stikket og min projektor til VGA. Der kommer ikke noget skærmbilled på den skærm der er tilsluttet skærmfordeleren, heller ikke selvom projektoren er slukket.

Håber der er nogle der ved hvad jeg skal gøre for at få min problem løst.
Avatar billede romeo Nybegynder
23. januar 2012 - 19:16 #1
Har du 2 skærme på DVI, hvor af den ene er splittet i dvi+vga?

Virker det hvis du f.eks tager skærm af, eller projektor af.?
Avatar billede Vendelboe20 Nybegynder
23. januar 2012 - 19:46 #2
Min hovedskærm køre på DVI.

Den anden skærm som er tilsluttet skærmfordeleren har jeg sat i en DVI til VGA adapter, da jeg ellers ikke ville få skærmbilled.

Når jeg ikke har sat VGA stikket fra projektoren til, så har jeg billed på begge min skærme, så snart jeg tilslutter min projektor via VGA så ryger forbindelsen.
Avatar billede romeo Nybegynder
23. januar 2012 - 19:58 #3
Så din skærm nr 2 og projektor kører VGA? dvs analog?

Hvor langt er dit analog kabel til projektor?
Avatar billede Vendelboe20 Nybegynder
23. januar 2012 - 20:01 #4
Ja skærm nr. 2 og projektor køre begge VGA.
Analog kabel til projektor er 10 meter.
Avatar billede Vendelboe20 Nybegynder
23. januar 2012 - 20:10 #5
Det er et kabel magen til dette:
http://sewelldirect.com/dvi-splitter-cable-vga.asp

Så vist jeg kan forstå på beskrivelsen af kablet skulle det altså være muligt at skifte mellem om man har skærmen aktiv eller projektoren. Men for det sker skal jeg ligge under bordet og skifte rundt på stikkende, og det tror jeg næppe er ideen med det.
Avatar billede romeo Nybegynder
23. januar 2012 - 20:31 #6
Jeg tvivler meget på at den løsning du har der vil virke.

Du skal nok havde fat i en aktiv splitter+booster, specielt fordi du ude på 10meter på et delt kabel.

En billig spillter/booster kunne være. IOGEAR GVS72
Søg den evt. op på edbpriser,eller du fortrukne leverandør:)
Avatar billede Vendelboe20 Nybegynder
23. januar 2012 - 21:08 #7
Mange tak for tippet, det vil jeg forsøge mig med
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2012 - 21:12 #8
når du nu har været på eksperten før, hvorfor i al hhh klikker du så i svar hver gang - det skal du ikke.
SVAR ER TIL POINT
du sidder bevidst og klikker i et felt, som du ikke skal pille i.
Avatar billede Vendelboe20 Nybegynder
23. januar 2012 - 21:37 #9
Tak for tippet Claes, det altid godt at få sådan noget at vide på en pæn og forståelig måde :)
23. januar 2012 - 22:49 #10
Ref #8 ->
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...