Avatar billede maria.cand Nybegynder
23. januar 2012 - 17:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kort over Norge - med klikk på områder og vis forhandlere

Jeg har behov for hjælp til at lave et kort over norge og når man klikker på de enkelte regioner skal vårea forhandlere vises.

Nogle som har nogle ideer eller færdig script?

Takker fra Maria
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2012 - 17:33 #1
google map?
Avatar billede maria.cand Nybegynder
23. januar 2012 - 17:58 #2
Jaem det kan jeg da ikke integrere på våres webside og med kobling til forhandler tabellen eller?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2012 - 18:02 #3
det er de da mange andre sites, der bruger - tjek googles api.
Avatar billede maria.cand Nybegynder
23. januar 2012 - 18:06 #4
Skal være lige som http://sunspa.dk/default.asp?PageID=82

Men bare med Norsk kort:-)
Avatar billede mjdigital Nybegynder
23. januar 2012 - 18:14 #5
Det kort er jo flash der henter data's fra en database. :)Hvis du kigger i toppen er den skid hurtigt slået.

Deres URL når du klikker på noget bliver

http://sunspa.dk/default.asp?PageID=82&Location=POSTNUMMERSTART_POSTNUMMERSLUT

Løsningen til at lave sådan et kort som de har kan f.eks. gøres vha. et ImageMap
http://www.beansoftware.com/ASP.NET-Tutorials/ImageMap-Control.aspx
Hvor du så bare bruger et Billede af danmark.

Men nemmeste ville med SIKKERHED være google maps evt. tag en kigger på dette link
http://www.codeproject.com/Articles/20590/Google-Maps-in-HTML-ASP-NET-PHP-JSP-etc-with-eas
Avatar billede maria.cand Nybegynder
23. januar 2012 - 18:17 #6
Hvad vil prisen være for at få lavet sådan nogle som ved det?
Avatar billede mjdigital Nybegynder
24. januar 2012 - 17:35 #7
Hvor mange adresser snakker vi om? :) Hvis det er overkommeligt ville jeg da gerne give en hånd med på et tidspunkt.
Avatar billede maria.cand Nybegynder
25. januar 2012 - 10:48 #8
Hej .-)

Lige nu er der snak om ca. 10 adresser - men jeg skal selv kunde lægge flere ind i tabellen bag.

Interesseret?

Maria
Avatar billede maria.cand Nybegynder
11. juli 2014 - 13:39 #9
Lukker