Avatar billede BjarkeSK Nybegynder
22. januar 2012 - 16:31 Der er 1 kommentar

Fjerne computere fra netværket

Hej eksperter. Jeg er ved at oprette hjemmenetværket. Jeg har tre computere, alle sammen med Windows 7. De er alle sammen tilsluttet trådløst.På 2 af computerne har jeg ændret navnet på computeren. Den  ene fra "BJARKESK-PC" til "BJARKE-PC". Problemet er nu, at jeg fra de to andre computere kan se begge disse navne under mappen "Netværk".
Det ser altså således ud i stifinder:
Skrivebord
  - Netværk
    - BJARKE-PC
    - BJARKESK-PC
    - MELISSA-PC
    - STUEN-PC
Den mappe der hedder BJARKESK-PC bliver ved med at blive vist.. også selvom jeg har genstartet både min router og alle tre computere på netværket. Jeg kan ikke åbne mappen.. da den af gode grunde ikke findes mere. Er der nogle computer eksperter der ved hvordan jeg får fjernet denne mappe permanent?

Jeg vil altså gerne have vist følgende:
Skrivebord
  - Netværk
    - BJARKE-PC
    - MELISSA-PC
    - STUEN-PC
Avatar billede Broxigar Praktikant
23. januar 2012 - 01:07 #1
Du kan prøve flere ting.

1:
Åbn kommandoprompt og udføre kommandoen: ipconfig /flushdns og genstart

2:
Åbn Services/Tjenester og find Computer Browser og genstart tjenesten. Det tager ca 15 minutter før det opdaterer