Avatar billede Dolas Nybegynder
19. januar 2012 - 17:11 Der er 5 kommentarer

Hjælp til genopretning af fabriksindstillinger på Medion pc med XP

Jeg har i mit åndelige tusmørke brugt "Product Recovery CD-ROM" til at lave en restore på min Medion MD 8080 istedet for den korrekte "Application & Support-CD". Det har resulteret i at Windows XP er kommet korrekt ind men uden drivere og programmer.
Ifølge Medions hotline kan det kun lade sig gøre ved at indleverer maskinen til serviceværkstedet og imod betaling af minimum 1500 kr kan de lægge et nyt image på. Det er sgu en lidt hamper pris for en 8-9 år gammel pc...
"Recovery" partitionen findes stadig på harddiscen og jeg leder efter en vej til at kunne bruge den korrekte CD nu og få bragt maskinen tilbage til leveringstilstanden.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2012 - 17:17 #1
har du prøvet at boote på 'Application & Support-CD' - det skulle være nok (ok, der skal så vælges i en menu....)
Avatar billede Dolas Nybegynder
19. januar 2012 - 17:31 #2
Har jeg prøvet !
Når jeg gør det, kommer der en meddelelse om noget med nogle filer der ikke er på deres oprindelige placering sammen med en ""ERROR" status på en del forskellige sprog... :-/
Avatar billede Dolas Nybegynder
19. januar 2012 - 17:39 #3
Som jeg startede med at skrive, gjorde jeg en fejl med den forkerte CD og derved har jeg åbenbart slettet een eller anden fil der bruges til at få fat i "Recovery" partitionen.
Det er skide frustrerende når man ved at alting stadig ligger på maskinen :-(
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2012 - 18:38 #4
du kan for den sags skyld have overskrevet recoverypartitionen med nye (tomme) data, så alle licensnumre osv er væk.

Kan du få netkortet til at virke med den windows xp, der er der nu?
I så fald kører du bare slimdrivers nogle gange (til den ikke finder mere). Den arbejder ud fra hardware-id'er på maskinen, og finder så nyeste relevante drivere til dig.
http://www.driverupdate.net/
Den medfølgende software fra medion må du selv køre ind fra 'Application & Support-CD' (uden boot på den).
Avatar billede buttwipe Juniormester
19. januar 2012 - 19:19 #5
Så vidt jeg husker er "Product Recovery CD-ROM" bare en Windows XP OEM disk.
Jeg tror at drivere og de forudinstallerede programmer ligger på den anden cd.