Avatar billede hoplas Nybegynder
19. januar 2012 - 14:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

navneservere, dk-hostmaster gratis DNS

Hej Eksperter.

Jeg har en lille forespørgsel.

Jeg vil ud og leje mig til en VPS hvor jeg skal have mine danske sider kørende. Dette vil jeg så have i udlandet england eller tyskland regner jeg med.

Jeg er dog løbet ind i det problem at jeg har fundet ud af at for at have danske domæner til sin server så skal navneserverne være godkendte.

Nu har jeg ledt og ledt og de løsninger der passer i pris og muligheder de har så ikke godkendte navneservere.

Jeg har så¨snuset lidt til gratisdns.dk og ville høre om jeg kunne plante mine domæner der og så uden det store problem få de domæner til at pege på den IP jeg har fået tildelt? eller er det nemmere og finde en udbyder der har godkendte navneservere?

Jeg har ikke en dyt forstand på dns, derfor skal det absolut ikke være for indviklet? :)
Avatar billede giweo Juniormester
19. januar 2012 - 18:15 #1
Hej

Det kan du sagtens - når først du er oprettet hos GratisDNS, logger du ind på din profil, og skifter din "a dns" eller "a ip"  eller hvad de nu finder på at kalde det :-)
Avatar billede hoplas Nybegynder
19. januar 2012 - 18:18 #2
Super, er det også ligeså nemt som du får det til at lyde til? Opsætning af a records etc kan jeg sagtens klare via cPanel. Så virker det jo som om det kunne lade sig gøre. Var bare i tvivl om jeg kunne komme uden om dk-hostmaster.dk

Du mpå gerne smide et svar næste gang :)
Avatar billede giweo Juniormester
19. januar 2012 - 18:21 #3
Du kan ikke komme uden om DK-hostmaster.

DK-hostmaster - sender trafikken til GratidDNS, der så sender den videre til den IP adresse du specificerer ....
Avatar billede hoplas Nybegynder
19. januar 2012 - 18:28 #4
arhh på den måde selvfølgelig nej. Men jeg tænkte på uden om dk-hostmaster med de navneservere der nu ikke var godkendte. Det ryger jo så bare over grtaisdns somså videresender som jeg har forstået.
Avatar billede skau Nybegynder
20. januar 2012 - 07:53 #5
Du kan ikke bruge dine egne DNS servere med gratisdns, når du bruger gratisdns er det deres DNS servere der svarer for dig.

Men det virker faktisk utroligt godt og simpelt - du har fuld kontrol over dit domæne og det koster intet.

Det nemmeste er faktisk at bestille domæne gennem gratisdns (de sender så registreringen til DK-Hostmaster) du får besked fra DK-hostmaster om at du skal aktivere dit domæne og derefter har du fuld kontrol over dit domænes DNS hos gratisdns - hvor i verden dine servere befinder sig spiller ingen rolle - du peger bare gratisdns hen imod dine IP'er (så vil gratis dns resolve forespørgslerne for dig og sende trafikken til dig)