Avatar billede g91 Juniormester
19. januar 2012 - 12:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internet / VPN

Kan nogen hjælpe med et bud på følgende:
Jeg har lige etableret en VPN-forbindelse til (mit job) igennem firmaets firewall (SonicWall)
Når jeg aktiverer min VPN så mister jeg forbindelsen til internettet ?
Så snart jeg deaktiverer min VPN kan jeg igen etablere mail- og internetforbindelse ?
Jeg har ikke samme problem på min notebook, og har prøvet at sammenligne indstillingerne, men uden at ha' fundet årsag og løsning.
Hvad har jeg mon overset ?
----------------oooOooo----------------
Windows 7 Proff.
IE 9, 64 bit
Outlook 2010
Min egen router er en Tilgin HG1311 (opkoblet på fibernet)
Avatar billede Broxigar Praktikant
19. januar 2012 - 12:57 #1
Kan det være en proxy-indstilling som du ikke har fået sat ?
Avatar billede g91 Juniormester
19. januar 2012 - 13:10 #2
Tak for forslaget Broxigar, jeg skal nok ha' lidt mere hjælp.
Hvor og hvordan o.s.v. ?
Avatar billede Broxigar Praktikant
19. januar 2012 - 13:18 #3
Ok, på både din notebook og din stationære gør du følgende:

Gå ind i [Kontrolpanel]
Åben [Internetindstillinger]
Skift til fanen [Forbindelser]
Klik på [LAN-indstillinger] og se om det er det samme der står begge steder
Avatar billede g91 Juniormester
19. januar 2012 - 13:27 #4
Det er tilsyneladende ikke her problemet er.
"Brug af proxyserver til LAN" er ikke krydset af i nogen af tilfældene. Der står nu også "Disse indstillinger (Proxy altså) anvendes ikke på opkalds- eller VPN-forbindelser".
Så der må jo være en anden årsag til miseren ?
Avatar billede Broxigar Praktikant
19. januar 2012 - 13:35 #5
Hmm, så kan jeg ikke lige se hvad der skulle være galt..

Har dit firma en helpdesk, så ville jeg ringe til dem med bærbare foran dig og så bede dem om at hjælpe dig da de med garanti har bedre forstand på opsætningen af jeres VPN-system.
Avatar billede g91 Juniormester
19. januar 2012 - 14:04 #6
Du skal ha' tak for forsøg og din gode vilje. Det der med firmaets Helpdesk er ikke en mulighed, desværre.
Jeg lader spørgsmålet stå åbent, og håber på andre gode bud på mit problem.
Jeg kan supplerende oplyse, at jeg har brugt samme VPN forbindelse på min gamle PC med Win XP Proff uden problemer. Men i forbindelse med en ondsindet "nedsmeltning" af min harddisk, har jeg fået ny PC og nu med Win7, men ellers ingen ændringer i det eksterne.
Avatar billede g91 Juniormester
19. marts 2012 - 07:36 #7
Problemet ikke løst. Spørgsmålet lukkes.