Avatar billede jacob_lunding Nybegynder
19. januar 2012 - 10:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indhold i fil forsvundet....? Mysterium

Hej, jeg håber virkelig, der er nogen, der kan opklare det her mysterium for mig?????

Jeg har noget data i en Excel-fil, som jeg har arbejdet løbende på, og gemt og åbnet. Det har jeg gjort længe.

Da jeg åbnede filen i morgen, manglede der en hel del! - for ikke at sige det meste af det arbejde, jeg har lavet i laaaang tid. Hvis jeg tjekker detaljer, kan jeg se, at filen nu ser ud til at være ændret sidst d. 21. december! Jeg gemte og lukkede og åbnede og alt så noget, så sent som i går, så det kan jo ikke passe. Hvad kan der være sket?

Jeg her lige kørt en rensning i CCleaner. Kan det have noget med det at gøre? Og er der noget, jeg kan gøre?

Mvh
Jacob
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. januar 2012 - 12:00 #1
Så forsøger jeg igen prøv at åbne excel og under filer måske ligger de sidst åbnede dokumenter her ? der plejer at være 4 stk.
hvis du gemmer på et flytbart drev se om det eventuelt har skiftet drevbogstav?
Avatar billede jacob_lunding Nybegynder
30. januar 2012 - 10:09 #2
Tak for svar, og beklager min sene reaktion.
Problemet var at sidst åbnede dokumenter var blevet renset (CCleaner), så der kunne jeg ikke se det. Jeg fik løst "problemet" dog, det viste sig at være noget a la det, du foreslog.
Jeg har to harddiske, og af en eller anden grund - sikkert noget, jeg har gjort, før jeg fik min morgenkaffe - så var programmet begyndt at gemme filen på den anden harddisk.
Da jeg åbnede den fil, jeg troede, jeg hele tiden havde arbejdet i - altså på den ene harddisk, jeg normalt gemmer ting på, - og opdagede, at den var helt gal, søgte jeg efter filen, men kun på den harddisk og kunne ikke finde andre. Derfor panik. Nå, men lidt kaffe og et kortere eftersøgningsarbejde, bragte mig på sporet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2012 - 10:18 #3
Ok godt det lykkedes. :-)