Avatar billede kim1a Ekspert
19. januar 2012 - 09:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flet med beløb i "pæn" format

Jeg har en excelliste med en udregning på et beløb som en procent af noget andet. Det tal jeg ender med skal flettes over i Word. Ingen problem i det tekniske. Problemet opstår i at det beløb i Excel naturligvis hedder noget med en række decimaler (pga. udregningen), men jeg ønsker naturligvis at I mit Word dokument står tallet pænt som kr. XX,XX. Hvordan får jeg Word til at forstå dette?

Jeg har forsøgt at tilrette med en ny kolonne i Excel hvor jeg bruger "paste value", men selvom tallet vises pænt i Excel forstår den jo stadig bagvedliggende at der er flere decimaler.

Er jeg virkelig nødt til at konstruere en tekst kolonne hvor den skriver tallet med to decimaler?
Avatar billede jens48 Ekspert
19. januar 2012 - 11:41 #1
Brug
=ROUND(A1;2)
så vil der kun være 2 decimaler
Avatar billede kim1a Ekspert
19. januar 2012 - 13:19 #2
Næ :-)

En ting er hvad Excel viser i cellen, noget andet er det data Word henter ud fra den bagvedlæggende værdi.

Jeg har lavet en løsning hvor tallet skrives som tekst, men her mangler jeg tusindtals seperator og ekstra decimal på de få tal hvor de faktisk slutter på 0 - altså f.eks. 1.910,10 vises som 1910,1.
Avatar billede kim1a Ekspert
19. januar 2012 - 13:25 #3
Prøv at hente to følgende filer:
www.keriksen.dk/resultat.docx
www.keriksen.dk/test.xlsx

og se ved selvsyn at det ikke fungerer.
Avatar billede x-lars Novice
19. januar 2012 - 13:45 #4
Det er et gammelt problem, som handler om flettekoderne i Word, ikke om Excel:

http://support.microsoft.com/kb/304387/da
Avatar billede ilp Nybegynder
19. januar 2012 - 14:00 #5
Højreklik på fletfeltet i Word. Ret - så det ser således ud:
{MERGEFIELD resultat \##,00}