Avatar billede Tobber16 Nybegynder
18. januar 2012 - 14:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Summelyd under spil og video

Hej

Problemet som vist altid har været der, er at der opstår en meget irriterende summelyd kun når jeg går gamer. Første gang jeg hørte det var da jeg spillede BF3, da jeg loadede et map kunne jeg høre en underlig lyd ligesom en barbermaskine, dette forsvandt inde i spillet. Jeg fik fornylig installeret Crysis og her er det meget værre, her er summelyden lige fra start af spillet og den er meget værre her, den opstår mest i menu'en af spillet, summelyden ændre sig når jeg trykker på de forskellige valgmuligheder i menuen, når så jeg loader banen aftager det, men lyden er der stadig. Når jeg skruer helt ned for lydstyrken i Windows er lyden der stadig.
På selve skrivebordet når jeg ikke har nogen programmer åben er der en svag knitren, men så snart jeg sætter en film eller spil på begynder den irriterende summelyd.

Det skal lige siges at det kun er når jeg har headsæt/højtaler plugget i den forreste jack indgang, summen er også i forrest mic indgang, i det der sidder på bagsiden af PC'en er der ikke noget.

Jeg håber nogen kan komme med nogle gode tips eller ideer til årsagen, så jeg kan få løst problemet :)

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2012 - 15:31 #1
Dårlig forbindelse i kabel mellem dine stik på fronten og dit bundkort.
Du kunne (hvis du ikke har)at montere din pc til en jordet stik kontakt. Forsvinder det så?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2012 - 06:49 #2
strestest din maskine for at udelukke fejl fra hardware

sæt en tilfældig cd i drevet

http://www.passmark.com/products/bit.htm

men det er måske bare en blæser der kører fordi maskinen er blevet for varm

hvad siger dine temps efter et stykke tids spil

hent siw og se under sensors til venstre

http://siw.en.softonic.com/

m.v.h
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
19. januar 2012 - 16:16 #3
hej med jer :)

Jeg har prøvet at teste benchmark, med furmark, dog ikke en burn in test, temperaturen blev 85 grader celsius, blæserne køre som de skal og jeg er sikker på at det ikke er dem som laver lyden fordi når jeg tager headsætet af er der intet. Summelyden tror jeg heller ikke forsvinder med jordforbindelse :( denne summelyd er nemlig ikke kun en summelyd som man kender det når man skruer rigtig højt op for sine højtalere, det er nærmere en pibelyd som forandre sig når man er i menuen i f.eks. spil som crysis, det er sjovt, fordi den er der ikke når jeg er i menuen i BF3, kun når jeg loader en bane så lyder det som om der køre en barbermaskine i baggrunden :S
Jeg tror måske at 220661 har fat i noget med at der kan være en dårlig forbindelse mellem stik og bundkort, men hvorfor variere lyden så fra spil til spil og video? Det er meget besynderligt.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2012 - 08:14 #4
85 grader på hvad

det bør kun være på et ikke så godt kølet graffikkort
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
20. januar 2012 - 16:37 #5
Undskyld det gemte jeg at fortælle.
Det er grafik kortet der bliver omkring de 85 grader, mens alle cpu kernerne (4) ligger på omkring 40
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2012 - 08:15 #6
det må være noget med dine ørebøffer i stikket der gør af den ligesom giver lyd fra sig

du må sætte dem i bagpå i stedet for
prøv med et andet hedset eller prøv dem på en anden pc

så er det udelukket det er dem

m.v.h
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
21. januar 2012 - 18:38 #7
Yes, andre headsæts giver samme resultat, dog på det ene headsæt jeg bruger er der et volumen hjul, når jeg skruer helt ned på det og helt op i windows er den irriterende lyd der ikke, men lige så snart jeg skruer op for lyden på headsættets volumen kommer den irriterende lyd, den er der også på headsæt uden volumen hjul :)
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2012 - 08:03 #8
der er en fejl i enten indstillingerne til din lyd eller også er det driveren til samme du skal opdatere
håb på det ikke er lydkkortet - er det onboard kan man købe et nyt og sætte i i stedet for men ikke i bærbare
så skal du ud i noget via usb porten'

m.v.h
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
22. januar 2012 - 22:42 #9
jaa.
Jeg har lige gjordt mig en iagtagelse :)
Det kabel som går fra mic og lyd, fra den "kasse" hvor de inputs sidder i over i bundkortet til en jeg kan ikke huske hvor mange pin der sidder, men den sidder ivertfald på bundkortet hvor der står audio :)
Når PC'en kører med et spil på og jeg rykker med dette kabel bliver lyden skarpere når jeg fører det tæt på grafikkortet og når jeg fører det væk derfra bliver lyden svagere, den forandre sig i hvert fald.
ops. kablet har ikke noget at gøre med højtalerkabel, kabel fra headsæt eller noget i den stil, det er kablet der overføre lyden fra jack/mic stik til bundkortets audio hardware ting :)

Håber dette kan sige noget
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2012 - 07:04 #10
så har du den mulighed at skifte det kabel - det kan jo bare være en løs fobindelse i en lodning eller hvordan det nu er samlet

du skal være yderst forsigtig med at rode med de stik
man kan godt komme til at brænde et bundkort af med statisk elektricitet så aflad altid via jordbunden radiator

m.v.h
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
23. januar 2012 - 14:23 #11
Ok, mange tak for hjælpen! Jeg prøver at udskifte kablet og ser om det virker :)
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
01. april 2012 - 15:52 #12
Det virkede ikke, men jeg har isoleret kablet kablet og det hjalp :)