Avatar billede Lund-Lemvig Nybegynder
14. januar 2012 - 08:44 Der er 11 kommentarer

Windows Virtual PC

Hej. Jeg har en computer som er født med Win 7. Maskinen har jeg brugt i snart 3 år som server for et webcamprogram og et vejrprogram der er online for brugere der tilgår webcamet via www. Den seneste måned er der sket det, at webcamprogrammet går ned flere gange dagligt, og udvikleren af programmet kan ikke finde en fejl nogen steder efter at have arbejdet med fejlloggen længe.
Jeg har så prøvet at installere webcam softwaren på en anden maskine, der kører det uden nedbrud.
Jeg tror det er en eller anden ting i Win 7 der forarsager nedbrudene, så mit spørgsmål er:
Kan jeg bruge Windows Virtual Pc på min Win 7 maskine til webcamsoftwaren?
Jeg er ikke specialist i engelsk, men min søgning på nettet efter en løsning, fandt frem til WVP.
Andre foreslag til en løsning?
Jeg vil nødigt til at geninstallere Win 7 Proff på min maskine, da den ellers ikke har problemer med andet/anden software i dagligdagen.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 10:25 #1
Det kommer an på hvordan dit webcam er tilstuttet.
Avatar billede KHHP Juniormester
14. januar 2012 - 10:48 #2
Nu bryder jeg mig personligt ikke om Microsoft/Windows Virtual PC, men jeg vil da varmt anbefale Oracle VirtualBox.
Programmet kræver stortset ingenting for at køre, og der er mange modifikationsmuligheder.
Her er link til programmet: http://download.virtualbox.org/virtualbox/4.1.8/VirtualBox-4.1.8-75467-Win.exe
For at få USB-enheder til at virke, så skal du installere denne ekstension pack bagefter: http://download.virtualbox.org/virtualbox/4.1.8/Oracle_VM_VirtualBox_Extension_Pack-4.1.8-75467.vbox-extpack

For at sikre at din virtuelle maskine skal kunne komme på nettet, så skal du sørge for at du, efter at have oprettet din virtuelle maskine, gå ind i opsætning for denne, ved at højreklikke og trykke opsætning, og derefter vælge netværk, og skifte denne fra NAT til Netværksbro.

Men som der bliver sagt i #1, så kommer det an på hvordan dit cam er tilsluttet.
Avatar billede Lund-Lemvig Nybegynder
14. januar 2012 - 10:59 #3
Hej, webcamet sidder trådløst til routeren
Avatar billede Lund-Lemvig Nybegynder
14. januar 2012 - 13:21 #4
Virtualbox har den også XP som den jeg nævner eller skal jeg have skaffet en disk?
Hvad er årsagen til i ikke bryder jer om den jeg nævnte?
Avatar billede KHHP Juniormester
14. januar 2012 - 13:59 #5
Det du henter til Windows Virtual PC er en ekstra tilføjelse, som gør at du ikke behøver at installere XP selv. Problemet er dog, så vidt jeg ved, at det du henter holder op med at virke efter 30 dage(altså XP styresystemet).
Du skal bruge en XP CD eller ISO-fil for at kunne installere XP i VIrtualBox, dog kan den godt bruge VHD-filerne fra Windows Virtual PC, jeg ved bare ikke om den vil starte styresystemet på filerne i VirtualBox.
Avatar billede KHHP Juniormester
14. januar 2012 - 14:00 #6
Hvis dit cam sidder trådløst til din router, så er den jo ikke fysisk forbundet med et kabel til din pc, korrekt?
Avatar billede Lund-Lemvig Nybegynder
14. januar 2012 - 14:35 #7
Korrekt KHHT
Avatar billede KHHP Juniormester
14. januar 2012 - 16:12 #8
Ok, så dit cam fungerer altså således at du installerer et program på din pc, som kan kommunikere med dit cam, og på den måde fungerer dit system.
Så derfor vil du også kunne bruge Windows Virtual PC(hvilket jeg ikke ville gøre) eller Oracle VirtualBox med extension-pack(som jeg har linket til i #2)
Avatar billede Lund-Lemvig Nybegynder
14. januar 2012 - 16:33 #9
Korrekt, vi kan ikke hitte ud af hvorfor softwaren ikke vil forliges med Win 7
Avatar billede Lund-Lemvig Nybegynder
12. februar 2012 - 09:41 #10
Lukker
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 19:51 #11
vil du ikke acceptere dit lukke spørgsmål, for at lukke helt