Avatar billede narf Nybegynder
13. januar 2012 - 13:36 Der er 10 kommentarer

Tænde computer med Logitech K750 (direkte fra tastaturet)

Ohøj!

Jeg har en fint Logitech K750, som virker fuldstændig efter hensigten. Men har ET problem, kan ikke tænde computeren direkte fra keyboardet. Sidder med en Zepto Nexus bærbar, hvor låget er lukket, så vil gerne undgå at trykke på den fysiske knap, for at tænde computeren.

Jeg kan fint få den til at slukke med genvejstasten på keyboardet. Men kan ikke tænde den igen!

Deres support siger således: http://logitech-en-amr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/21706/section/troubleshoot/crid/434/lt_product_id/7454/tabs/1,3,2,4,5/cl/us,en

Men har ingen "Power Management"-knap, så kan ikke finde "Make sure the box next to ‘Allow this device to bring the computer out of standby' is checked."

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede m_soerensen Nybegynder
13. januar 2012 - 14:02 #1
hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2012 - 14:21 #2
i bios skal pc være sat til 'wake on usb' eller lignende hvis den skal reagere fra slukket via tryk på tastatur.
Avatar billede narf Nybegynder
13. januar 2012 - 14:23 #3
Windows 7. Kan du guide mig yderligere?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2012 - 15:11 #4
start/kontrolpanel/administration
computeradministration - ned til enhedshåndtering
i højre side ned til tastaturer find din logitech, højreklik og vælg egenskaber - fanebladet strømstyring - der skal være hak i 'Tillad, at denne enhed vækker computeren'
Avatar billede narf Nybegynder
13. januar 2012 - 15:25 #5
I følge linket som jeg skrev i det første topic - så er det nemlig også lige præcis sådan det skal gøres, claes57. Men jeg har kun fanebladene "General", "Driver" og "Details". Mangler simpelthen den sidste? Altså strømstyring...
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2012 - 15:42 #6
har du andre ting under 'tastaturer' som har en strømstyring (fx HID)?
Avatar billede narf Nybegynder
13. januar 2012 - 16:38 #7
http://i.imgur.com/dQh0x.png

Her kan du se, hvad jeg har og billedet er egenskaber fra Logitech, hvor du kan se jeg mangler den essentielle tab.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2012 - 17:36 #8
hos mig er det på logitech og på hid-enhederne... Måske skal du ind under strømstyring i kontrolpanelet. Min står til 'balanceret', om end jeg har sat usb/net/harddisk til maksimum.
Avatar billede narf Nybegynder
14. januar 2012 - 17:06 #9
Det virker som om, at intet kan få Power Management-knappen frem. Måske der er noget helt ude i BIOS der er gået galt?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. januar 2012 - 16:44 #10
det kan være at bios skal have en markering for, at operativsystemet understøtter strømstyring (eller lignende).