Avatar billede thebaldur Nybegynder
13. januar 2012 - 08:40 Der er 5 kommentarer

ikke printe vandmærke

Hej forum, jeg har et word-dkokumen hvor jeg har et vandmærke, men kan det lade sig gøre at dette vandmærke ikke bliver printet når jeg udskriver på papir uden at jeg skal fjerne vandmærket og indsætte det igen?
Avatar billede lwi Nybegynder
13. januar 2012 - 08:49 #1
Jeg ville blot lave en maro, der fjerne vandmærke, printer og sætter vandmærke ind igen. - eller laver vandmærket til hidden text og printer uden print af hidden text, og herefter gør vandmærket til ikke hidden igen.
Avatar billede thebaldur Nybegynder
13. januar 2012 - 08:56 #2
det var selvfølgelig en mulighed, men hvis nu jeg åbner et dokument kun for at skulle printe det og derefter lukker dokumentet, vil den så ike spørge om hvorvidt jeg ønsker at gemme ændringerne, selvom der reelt ingen ændringer er, da vandmærket blot er fjernet og sat ind igen?

Hvis det forholder sig sådan, er der så en måde dette kan undgås?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2012 - 10:00 #3
min printer (nuværende dell og tidligere lexmark og brother) kan sættes til selv at styre vandmærke - så det ligger i driveren og ikke i et tilfældigt dokument. På den måde bliver det ens uanset fra hvilket program, jeg printer, og det er let at slå til/fra (det kan fx også sættes til kun at være på første side i hvert udskriftsjob).
Tjek selv din printer via print i word, og ud for printeren vælger du egenskaber (og der kigger efter vandmærke).
Avatar billede thebaldur Nybegynder
13. januar 2012 - 10:08 #4
tak for inputtet, det må jeg lige undersøge.

Helt præcist har jeg brug for følgende:
- Vandmærker er ikke ens fra dokument til dokument.
- Man skal kunne vælge om vandmærket skal printes ud eller ej.Nogen gange skal det nemlig printes.
- Det skal helst ikke være sådan, at hvis man åbner et dokument kun for at skulle printe det, at så skal man svare på om man vil gemme ændringer eller ej.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. januar 2012 - 10:23 #5
Vedr. #2: Alene det at printe vil få et dokument til at spørge, og dokumentet skal gemmes. Information om seneste print bliver nemlig gemt i dokumentets egenskaber. I en makro kan du omgå det ved at indsætte en linje, som sætter .Saved = true. Hvis det er det aktive dokument:
ActiveDocument.Saved = true

.Saved bliver sat til False, så snart der er foretaget en ændring i et dokument. Ved at sætte den til True fortæller du Word, at dokumentet er uændret.