Avatar billede gygex Nybegynder
11. januar 2012 - 14:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Trådløse kameraer til én computer, løsninger

Hej Eksperter

Jeg er blevet stillet lidt af en udfordring, hvor jeg føler mig lidt på bar bund. Jeg vil gerne kunne sætte 4-6 webcams (eller lignende) op, som skal være trådløse(!), og sætte dem til at display på én (1) monitor/pc. Hvilke kameraer skal jeg kigge efter, som i, hvilke specifikationer er det jeg skal bruge, samt hvilket software skal jeg bruge for at alle kameraer sender til samme monitor/pc. Muligheden skulle være at kunne se alle 4-6 billeder samtidigt, men også at kunne gå ind på hvert kamera individuelt. Sådan lidt overvågningsagtigt, bortset fra at kameraerne holder øje med nogle maskiner, og skal tjene det formål at man skal kunne se hvad der foregår på billedet, men det behøver ikke være HD-skarpt. Opsummeret: Hvilke specifikationer skal kameraerne have, hvilket program kan klare opgaven, og er der andet udstyr der vil blive nødvendigt, som f.eks. routere/switches etc?

Jeg håber i har nogle forslag.
Mvh.
G
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. januar 2012 - 15:03 #1
Du skal nok over i noget IP-kamera. Det kan du så tilgå via din PC.
Avatar billede gygex Nybegynder
11. januar 2012 - 15:23 #2
Kameraer med IP adgang, udemærket - men er der nogle anbefalinger på kameraer? Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på i den sammenhæng? altså, hardware-mæssigt. Hvilket program skal jeg bruge?
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. januar 2012 - 15:46 #3
Der følger normalt software med til IP-kameraerne. Hardware mæssigt er der vel ikke så meget man skal tænke på. Jo mindre opløsning des billigere bliver de.

Tænk bare på at softwaren skal kunne klare flere kameraer samtidigt.
Avatar billede gygex Nybegynder
12. januar 2012 - 21:08 #4
Har du nogle specifikke kameraer i tanke? Jeg har søgt lidt, og synes prisen er lidt hidsig på de kameraer jeg har fundet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. januar 2012 - 21:35 #5
SKAL det være trådløst? Ellers kig på min hjemmeside. IP-kameraer koster lidt mere end analoge. Jeg sælger ikke trådløst, da de kan blokeres med en jammer, og jeg sælger til folk der vil have overvåget deres huse.
Avatar billede gygex Nybegynder
13. januar 2012 - 12:34 #6
Det ville være optimalt med trådløs, men umiddelbart virker det også som en meget dyr løsning. Nu betyder jamming ikke så meget da det ikke er sikkerhed det drejer sig om i dette tilfælde, rent arbejdsrelateret, forstået på den måde at maskiner overvåges i tilfælde af fejl, så man er fri for fysisk at stå ved siden af dem.

jeg kigger lidt på din side :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. januar 2012 - 12:41 #7
Ellers er jeg sikker på at du kan finde noget trådløst hos en af mine konkurrenter ;o)
Avatar billede gygex Nybegynder
01. februar 2012 - 11:59 #8
Smid gerne et svar, så får du point. Jeg har samlet de oplysninger jeg behøver. Tak for hjælpen!
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. februar 2012 - 12:43 #9
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter.
Avatar billede gygex Nybegynder
01. februar 2012 - 19:33 #10
Javel :)