Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
09. januar 2012 - 14:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Visaoplysninger via email

Jeg skal give mine visaoplysninger til et hotel via email, og det er jeg selvfølgelig ikke så meget for. Kan man øge sikkerheden ved at dele oplysningerne op i flere emails? Hvordan gør jeg bedst det eller hvorfor bør jeg ikke gøre det...?

tak,
Stefan
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2012 - 15:04 #1
du skal i hvert fald ikke oplyse kontrolcifrene.
Har du mulighed for at skanne kortet, så du kun sender et billede?
Avatar billede noltus Novice
09. januar 2012 - 15:06 #2
du sender oplysningerne til mig og jeg skal nok sørge for kortet bliver misbrugt
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. januar 2012 - 15:35 #3
Claes57: Hvad er forskellige i at sende visa info som tekst eller et billede?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2012 - 15:59 #4
#3 der skal typisk en person indover for at hente/forstå data - modsat ren tekst.
Og hvorfor klikker du i ''svar'
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. januar 2012 - 16:02 #5
#4 Svar var sgu en smutter og fair nok. Jeg tænker bare, sidder der en ondsindet person i den anden ende, så er billede vs tekst jo lige skidt. Men ja, en computer kan nok ikke så nemt afkode cifrene, omend jeg nu godt vil væde på simpelt OCR kan klare opgaven :o)
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
09. januar 2012 - 17:24 #6
Jeg er ikke (ret) bekymret for modtager, men mere for hvad der sker med emailen undervejs, og der hvor den evt. bliver gemt.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2012 - 19:41 #7
hvis du er bekymret over email-transport, så skal du aftale en kryptering med hotellet. Og hvordan lever du med det i det daglige mht ukrypteret forsendelse?
Enten er din maskine hacket (så du udleverer alle data), eller du tror ikke på modtager. Alt derimellem bliver du nødt til at stole på.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
10. januar 2012 - 13:51 #8
Claes, smider du et svar?
Jeg endte med at sende et bitmap-billede med informationerne, uden kontrolcifre, og bad modtager om at slette emailen så hurtigt som muligt. Jeg brugte gmail, som jeg håber har en vis grad af sikkerhed (?).
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. januar 2012 - 13:58 #9
Gmail, hotmail etc...
Det er stadig rejsen undervejs, der er risikoen. :o)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2012 - 15:57 #10
ok - husk at holde øje med bankens kontoudtog - og få evt skiftet kortet når du kommer hjem fra ferien.