Avatar billede jannejanne Nybegynder
07. januar 2012 - 17:14 Der er 10 kommentarer

imesh - problemer med at slippe af med imesh

jeg har i slutningen af november 2011 været så dum at installere imesh.com for at bruge gratis musik. - det lavede en masse ravage på min pc - gjorde den langsommere og meget andet.

derfor afinstallerede jeg programmet, men der er nu stadig malware på min pc :

den er længe om at starte
den er langsommere
den fryser ofte  fast så man ikke kan manøvrere
den springer væk fra det jeg har googlet til noget andet
osv osv

Så har jeg gjort følgende:
diskoprydning
diskdefragmentering
kørt norman igennem med scanning og hver gang har den fundet 1 ting som den har udbedret.

dernæst fungerer den igen ok og er hurtig men når jeg dagen efter starter min pc er det det samme bøvl igen og jeg skal køre ovennævnte procedurer igennem for at få en ordentligt fungerende pc .

jeg har set på nettet at andre har haft lign. problemer bl.a. på youtube og når jeg googler imesh complaints/klager men ingen synes at kunne slippe af med problemet for good -

hvad gør jeg ?
Avatar billede jannejanne Nybegynder
07. januar 2012 - 17:29 #1
hej det er mig jannejanne der fortsætter min jammer:

ville forsøge at installere ccleaner.com og straks ændrede søgefeltet sig til imesh.com så hvor stygt kan det blive ?
Avatar billede edin22 Nybegynder
07. januar 2012 - 17:32 #2
Hvorfor geninstallere du ikke bare WINDOWS?
Avatar billede jannejanne Nybegynder
07. januar 2012 - 17:34 #3
hej det er jannejanne igenigen

har igen forsøgt med ccleaner.com

fik denne gang:
piriform.com/cleaner

hvad skal man tro ? er dette det samme som ccleaner eller endnu en detour ?
Avatar billede jannejanne Nybegynder
07. januar 2012 - 17:36 #4
jeg fik ingen disc. med ved købet af min HP Pavilion Pc ved købet. det ´ser ud til at man fra HP er holdt op med at vedlægge recovery disc ved salg af vista
Avatar billede kgkg Nybegynder
07. januar 2012 - 19:31 #5
Det har i flere år været brugeres selv som skulle oprette deres egne recovery CD/DVD'er.

På Specielt HP og Acer, bliver der ved med at poppe et vindu op, hvor man bliver tilbudt at lave backup. Men de fleste læser ikke hvad der står, og sætter hurtigt et hak i den boks, hvor der står at man ikke vil se denne meddelelse mere.

Ring til HP support og bed om at få tilsendt en Recovery DVD/CD. Det plejer der ikke at være problemer med. De gange hvor jeg har hjulpet andre i den samme situation som dig, har det været gratis at få et sæt tilsendt.
08. januar 2012 - 01:46 #6
Velkommen til E. ...

Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede jannejanne Nybegynder
08. januar 2012 - 16:40 #7
hej karise-larry

tak for info
jeg har vista - vil prøve at se om det hjælper .
08. januar 2012 - 16:49 #8
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede jannejanne Nybegynder
22. januar 2012 - 13:33 #9
til kgkg
tak for info - har forsøgt at få recovery cd fra hp men de forlanger kr. 300 for det - har ikke kunnet få den tilsendt gratis
22. januar 2012 - 14:12 #10
Gennemfør det du kan fra #6 !!!