Avatar billede JESSEN87 Nybegynder
05. januar 2012 - 23:43 Der er 12 kommentarer

xp til vista

Har en Dell Inspiron Mini 10 (1010) som er født med xp nogle som ved om den kan køre vista ? og hvordan kan jeg lægge det ind på den da der ingen cd rom drev er?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2012 - 00:32 #1
Teoretisk kan Vista lægges ind fra en USB stick. Men Vista er meget resource krævende, mere end windows 7, så jeg tror det vil køre dårligt på din mini.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
06. januar 2012 - 00:55 #2
Hej JESSEN87

Som Valbycom skriver, er vista mere krævende end win 7. Så du kan lige så godt gå over til win 7. Du kan bl.a. finde tutorials på google/youtube hvordan du lægger win 7 over på usb stik. Så du kan installere det via den vej. Men du skal dog huske at gå ind i bios og sætte den til at boote fra usb porten
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2012 - 01:04 #3
Jeg vil nu mene at spørger først bør undersøge, om den mini kan køre andet end XP eller Linux, for det tror jeg ikke den kan. Microsoft har en side, hvor man se se hvad der kræves for at køre Vista eller win7.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2012 - 01:22 #4
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2012 - 07:32 #5
her starter du med alt tændt også printer

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

m.v.h
Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. januar 2012 - 09:36 #6
Ja som allerede nævnt så Vista et tungt styresystem- Så vil klart beholde XP eller installere win 7 (man kan dog ikke opgradere fra xp til 7 kun nyinstallation)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2012 - 16:23 #7
Selvom du måske kan installere win 7 på den tror jeg ikke du vil du ikke få en hurtigere pc af det.
Og et andet argument er at Xp bliver understøttet med opdateringer til april 2014 (ca 2 år).
Og det tredie er at den i hverfald virker optimalt med XP, hvis systemet er i orden.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2012 - 18:39 #8
xp er mega mere virus udsat end win 7
det er fakta

bare lige for at få argumentet med

egen erfaring

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2012 - 18:45 #9
Det er muligt du har ret.
Kan sige jeg ikke har haft virus på min pc i over 2 et halvt år. Så det er måske mere måden på hvordan man sikrer den, og hvad man eksikverer af filer fra nettet.
Den største fejl er fejl 40 (brugeren).
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2012 - 19:12 #10
Da jeg kørte XP oplevede jeg aldrig, i de mange år, at have virus.
Men det er da fint at gå over til win 7, hvis hardwaren kan klare det. Jeg har selv haft en mini, Neovo så vidt jeg husker; den kørte XP så langsomt, at jeg simpelhen smed den ud. Jeg tror, at hvis computeren ikke koster meget mere end styresystemet, har man købt for småt.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2012 - 07:59 #11
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2012 - 17:24 #12
Hvor bliver spørger af??
Har du fået svar på det du spørger om?